Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47039
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑντωνίου, Μαρία-
dc.contributor.authorΝικολακάκη, Αργυρώ-
dc.date.accessioned2020-09-29T06:29:51Z-
dc.date.available2020-09-29T06:29:51Z-
dc.date.issued2020-09-19-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/47039-
dc.description.abstractΣτην σημερινή εποχή, η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο προσφέροντας στους μαθητευόμενους τη δυνατότητα να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Η καλλιέργεια της διαπολιτισμικής δεξιότητας και η συνειδητοποίηση των πολιτισμικών ομοιοτήτων και διαφορών αποδεικνύεται αναγκαία τόσο για να μπορέσει ένας μαθητευόμενος να ανταπεξέλθει στις επικοινωνιακές απαιτήσεις όσο και για να διαμορφώσει τον χαρακτήρα του και τη συμπεριφορά του. Εξάλλου, ο κύριος στόχος της εκμάθησης ξένων γλωσσών είναι η δημιουργία ενός «πολίτη του κόσμου» απαλλαγμένο από στερεότυπα και ρατσιστικές αντιλήψεις. Αν όμως η παγκοσμιοποίηση έχει οδηγήσει στην αναγκαιότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιτρέψει στον εκπαιδευτικό να εντάξει στην διδασκαλία του διάφορα εκπαιδευτικά εργαλεία όπως το βίντεο, το οποίο συνδυάζοντας ήχο και εικόνα καταφέρνει να ελκύσει την προσοχή των μαθητευόμενων. Με μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πληθώρα περιεχομένων: αποσπάσματα ταινιών, βίντεο κλιπ τραγουδιών, διαφημίσεις, χιουμοριστικά βίντεο κλπ. Ένα άλλο στοιχείο με πολλαπλά οφέλη το οποίο μπορεί να εμπλακεί στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι το χιούμορ. Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε όμως την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας με τα χιουμοριστικά βίντεο και την διαπολιτισμική δεξιότητα; Στην παρούσα διατριβή, θα εξετάσουμε αν είναι εφικτό να συμβάλει η χρήση βίντεο χιουμοριστικού περιεχομένου στην διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μαθητών και στην αυτονομοποίηση τους. Στο θεωρητικό μέρος, θα μελετήσουμε την σημασία του διαπολιτισμικής προσέγγισης στην διδασκαλία των γαλλικών ως ξένη γλώσσα, το διαπολιτισμικό ενδιαφέρον του χιούμορ και τους λόγους ένταξης του βίντεο στην ξενόγλωσση τάξη. Στην συνέχεια, στο πρακτικό κομμάτι θα παρουσιάσουμε παραδείγματα αξιοποίησης χιουμοριστικών βίντεο και για να διερευνήσουμε κατά πόσο το εγχείρημα μας είναι επιτυχές, θα παρουσιάσουμε μια έρευνα που διεξήγαμε σε τάξεις τις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενός δημόσιου σχολείου. Τέλος, θα ερμηνεύσουμε τα αποτελέσματα έτσι ώστε να επαληθεύσουμε ή να διαψεύσουμε τις υποθέσεις μας.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΓαλλικά-frel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationAxes déterminant la conception/ planification du cours de FLE/ Γ. Ανδρουλάκηςel_GR
dc.relationLa competence de communication interculturelle en classe de langue/ Γ. Ανδρουλάκηςel_GR
dc.relationLa prise de conscience et la médiation interculturelles en classe de langue/Γ. Ανδρουλάκηςel_GR
dc.relationDescription de la culture et de ses rapports avec le langage dans l’optique de la didactique des langues/ Ε. Γκίνουel_GR
dc.relationPlanification de programmes d’études et de cours pour l’enseignement du FLE : Différencier les composantes du cours de FLE pour optimiser l’apprentissage/ Α. Πρόσκολληel_GR
dc.subjectδιαπολιτισμόςel_GR
dc.subjectχιούμορel_GR
dc.subjectβίντεοel_GR
dc.subjectκινητοποίησηel_GR
dc.subjectinterculturelel_GR
dc.subjecthumourel_GR
dc.subjectvideoel_GR
dc.subjectautonomisationel_GR
dc.titleΠροώθηση της διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης χρησιμοποιώντας βίντεο απο Γάλλους κωμικούς στο διαδίκτυοel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinFavoriser la prise de conscience interculturelle en exploitant des vidéos de grands humoristes français en ligne.el_GR
dc.description.abstractlatinDans notre époque, l’apprentissage des langues étrangères constitue un atout important, offrant aux apprenants la possibilité de devenir plus compétents et d’enrichir leurs connaissances. La culture de la compétence interculturelle et la prise de conscience des ressemblances et des différences culturelles s’avèrent indispensables d’un côté, pour qu’un apprenant puisse faire face à une situation de communication réelle à l’avenir et, de l’autre, pour qu’il forge son caractère et son comportement. D’ailleurs, l’apprentissage d’une langue étrangère contribue à la création d’un « citoyen du monde », débarrassé des stéréotypes et des attitudes racistes. Si pour autant la mondialisation a rendu l’apprentissage des langues étrangères nécessaire, le développement technologique a permis à l’enseignant d’inclure divers outils éducatifs dans son enseignement, comme la vidéo qui en combinant le son et l’image réussit à attirer l’intérêt des apprenants. En effectuant une petite recherche en ligne, nous nous trouvons confrontée à une vaste gamme de contenus : extraits des films, chansons, publicités, vidéos humoristiques … Un autre élément bénéfique que nous pourrions adopter aux séances didactiques est celui de l’humour. Comment pouvons-nous combiner l’apprentissage d’une langue étrangère, l’exploitation des vidéos humoristiques et la compétence culturelle ? Dans le présent mémoire, nous examinerons la contribution de l’exploitation pédagogique des vidéos humoristiques à la sensibilisation des apprenants et à leur autonomisation. Dans la partie théorique, nous étudierons l’importance de l’approche interculturelle à l’enseignement du Français Langue Étrangère, l’intérêt interculturel de l’humour et les raisons d’intégration de la vidéo en classe. Par la suite, dans la deuxième partie, nous présenterons des exemples d’exploitation de ce type de vidéos et pour évaluer la réussite de notre projet, nous effectuerons une enquête dans des classes de l’enseignement primaire et du secondaire. Enfin, nous interpréterons les résultats de manière à vérifier ou non nos hypothèses de départ.el_GR
dc.bibliography.number50el_GR
dc.audienceΓΑΛΔΕel_GR
dc.coverage.pages102el_GR
dc.coverage.references3el_GR
dc.coverage.appendixes3el_GR
dc.description.otherΠεριέχει : πίνακεςel_GR
dc.contributor.advisor1Αντωνίου, Μαρία-
dc.contributor.advisor2Τζαναβάρη, Μυρσίνη-
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
89654_nikolakaki_argyro.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.