Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47039
Title: Προώθηση της διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης χρησιμοποιώντας βίντεο απο Γάλλους κωμικούς στο διαδίκτυο
Authors: Νικολακάκη, Αργυρώ
metadata.dc.contributor.advisor: Αντωνίου, Μαρία
Keywords: διαπολιτισμός;χιούμορ;βίντεο;κινητοποίηση;interculturel;humour;video;autonomisation
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Στην σημερινή εποχή, η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο προσφέροντας στους μαθητευόμενους τη δυνατότητα να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Η καλλιέργεια της διαπολιτισμικής δεξιότητας και η συνειδητοποίηση των πολιτισμικών ομοιοτήτων και διαφορών αποδεικνύεται αναγκαία τόσο για να μπορέσει ένας μαθητευόμενος να ανταπεξέλθει στις επικοινωνιακές απαιτήσεις όσο και για να διαμορφώσει τον χαρακτήρα του και τη συμπεριφορά του. Εξάλλου, ο κύριος στόχος της εκμάθησης ξένων γλωσσών είναι η δημιουργία ενός «πολίτη του κόσμου» απαλλαγμένο από στερεότυπα και ρατσιστικές αντιλήψεις. Αν όμως η παγκοσμιοποίηση έχει οδηγήσει στην αναγκαιότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιτρέψει στον εκπαιδευτικό να εντάξει στην διδασκαλία του διάφορα εκπαιδευτικά εργαλεία όπως το βίντεο, το οποίο συνδυάζοντας ήχο και εικόνα καταφέρνει να ελκύσει την προσοχή των μαθητευόμενων. Με μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πληθώρα περιεχομένων: αποσπάσματα ταινιών, βίντεο κλιπ τραγουδιών, διαφημίσεις, χιουμοριστικά βίντεο κλπ. Ένα άλλο στοιχείο με πολλαπλά οφέλη το οποίο μπορεί να εμπλακεί στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι το χιούμορ. Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε όμως την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας με τα χιουμοριστικά βίντεο και την διαπολιτισμική δεξιότητα; Στην παρούσα διατριβή, θα εξετάσουμε αν είναι εφικτό να συμβάλει η χρήση βίντεο χιουμοριστικού περιεχομένου στην διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μαθητών και στην αυτονομοποίηση τους. Στο θεωρητικό μέρος, θα μελετήσουμε την σημασία του διαπολιτισμικής προσέγγισης στην διδασκαλία των γαλλικών ως ξένη γλώσσα, το διαπολιτισμικό ενδιαφέρον του χιούμορ και τους λόγους ένταξης του βίντεο στην ξενόγλωσση τάξη. Στην συνέχεια, στο πρακτικό κομμάτι θα παρουσιάσουμε παραδείγματα αξιοποίησης χιουμοριστικών βίντεο και για να διερευνήσουμε κατά πόσο το εγχείρημα μας είναι επιτυχές, θα παρουσιάσουμε μια έρευνα που διεξήγαμε σε τάξεις τις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενός δημόσιου σχολείου. Τέλος, θα ερμηνεύσουμε τα αποτελέσματα έτσι ώστε να επαληθεύσουμε ή να διαψεύσουμε τις υποθέσεις μας.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
89654_nikolakaki_argyro.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.