Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/46668
Title: Κριτική ανάλυση του εκπαιδευτικού λόγου ενδεικτικών ενοτήτων του μαθήματος της Γλώσσας: Από την επικοινωνιακή-κειμενοκεντρική προσέγγιση στον κριτικό γραμματισμό.
Authors: Μαντζιώρη, Κανέλλα
metadata.dc.contributor.advisor: Ποταμιάς, Γεώργιος
Keywords: Κριτική Ανάλυση Λόγου;Γλωσσοδιδακτικός Λόγος;Γλωσσική Διδασκαλία;Νεοελληνική Γλώσσα;Σχολικό Εγχειρίδιο;Κριτική Γλωσσική Επίγνωση
Issue Date: 5-Sep-2020
Abstract: Θέμα της εργασίας είναι η Κριτική Ανάλυση Λόγου του Γλωσσοδιδακτικού Λόγου ενδεικτικών υπο-ενοτήτων του σχολικού εγχειριδίου της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου. Επιχειρείται να συνδεθεί το μικροεπίπεδο του μακροκειμένου τους με το μακροεπίπεδο των κοινωνικοπολιτικών παραμέτρων που συνετέλεσαν στη συγκεκριμένη παραγωγή τους. Και μέσα από αυτή τη σύνδεση επιδιώκεται να αναδειχθεί αν ο Γλωσσοδιδακτικός Λόγος, που διαχέει τη Γλωσσική Διδασκαλία, συμβάλλει στην Κριτική Γλωσσική Επίγνωση των εγγράμματων ταυτοτήτων των μαθητών/-τριών και κατά συνέπεια στην αναπαραγωγή ή μεταβολή της υπάρχουσας ιδεολογίας εξουσίας. Το σημαντικότερο από τα συμπεράσματα της εργασίας είναι πως, αν και η συγγραφή του σχολικού εγχειριδίου συνέπεσε με την εμφάνιση και εξάπλωση του Γλωσσοδιδακτικού Λόγου του Κριτικού Γραμματισμού και των Πολυγραμματισμών, τελικά τα κελεύσματά τους δεν αξιοποιήθηκαν στην γλωσσική διδακτική πράξη. Οι εγγράμματες ταυτότητες των μαθητών/-τριών αδυνατούν να αντιληφθούν και να εξηγήσουν τη γλώσσα και κάθε σημειωτικό σύστημα ως κοινωνική πρακτική νοηματοδότησης του κόσμου πράγμα που σημαίνει πως δεν καλλιεργείται η Κριτική Γλωσσική Επίγνωση.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΔΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΔΕ71_ΔΕ_504743.pdfκυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας3.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons