Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/46595
Title: Ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών σε νοσηλευτές δευτεροβάθμιων νοσοκομείων. Η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Άρτας
Authors: Ζέρβα, Αρετή
metadata.dc.contributor.advisor: ΤΖΙΑΛΛΑΣ , ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: Εκπαιδευτικές ανάγκες;νοσηλευτές;συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση;συνεχιζόμενη νοσηλευτική εκπαίδευση;Γενικό νοσοκομείο Άρτας
Issue Date: 6-Aug-2020
Abstract: Εισαγωγή: Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επαγγελματία καθώς επικαιροποιεί τις γνώσεις του και προσφέρει επιπλέον ενημέρωση για νέα θέματα που προκύπτουν στον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται. Στον τομέα της υγείας η δια βίου εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα καθώς μέσω της ενημέρωσης και βελτίωσης των γνώσεων των επαγγελματιών υγείας παρατηρείται αύξηση στο επίπεδο υγείας των πολιτών. Για να είναι επιτυχημένο ένα πρόγραμμα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης βασική προϋπόθεση είναι να είναι βασισμένο στις πραγματικές ανάγκες των νοσηλευτών και γενικά των επαγγελματιών στους οποίους απευθύνεται. Σκοπός: Η εκτίμηση των αναγκών κατάρτισης των νοσηλευτών οι οποίοι εργάζονται σε δευτεροβάθμια νοσοκομεία και συγκεκριμένα στο Γενικό Νοσοκομείο Άρτας. Μεθοδολογία: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου και συγκεκριμένα το ερωτηματολόγιο «Εκτίμηση Αναγκών Κατάρτισης» το οποίο αποτελεί την ελληνική μετάφραση του διεθνώς σταθμισμένου ερωτηματολογίου ΤΝΑ – Training Needs Assesments. Η έρευνα διεξήχθη από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020 στο νοσηλευτικό προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Άρτας. Συνολικά μοιράστηκαν 150 ερωτηματολόγια, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 47% του συνόλου των νοσηλευτών και συγκεντρώθηκαν 104 συμπληρωμένα από νοσηλευτές του νοσοκομείου που συνιστούν και το δείγμα της έρευνας.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας το στατιστικό πακέτο επεξεργασίας SPSS 18.0. Αποτελέσματα: Το ποσοστό των γυναικών του δείγματος είναι 91,3% και των ανδρών 8,6%. Η μελέτη κατέδειξε πως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά δεν επηρεάζουν σημαντικά την άποψη των νοσηλευτών για την απόδοσή τους στις εργασιακές συνθήκες (p= 0.6039) και διαφέρουν σημαντικά ως προς τις ανάγκες κατάρτισης (p=0.004). Ως την υψηλότερη ανάγκη κατάρτισης προσωπικού εμφανίζεται η επικοινωνία και ομαδικότητα του νοσηλευτή καθώς και οι κλινικές του αρμοδιότητες με (p=0.0081) και ακολουθεί η διοικητική και εποπτική διαχείριση με (p=0.032). Οι περισσότερες απαντήσεις για τους κλινικούς τομείς που χρειάζονται επιπλέον κατάρτιση, αφορούν στη συνεχιζόμενη νοσηλευτική εκπαίδευση, τις πρώτες βοήθειες και την κλινική και κοινωνική ψυχολογία. Σημαντικές διαφορές στους τομείς αυτούς προκαλούν η ηλικία (p=0,034), η θέση εργασίας με πανεπιστημιακή ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση (p=0,0024) και τα 1-5 έτη εργασίας με τα 11-15 (p=0,004) και 21-25 (p=0,003). Οι νεαρότεροι νοσηλευτές για τη βελτίωση της απόδοσής τους συσχετίζονται θετικά με τις οργανωτικές αλλαγές, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας με την κατάρτιση. Με διακύμανση 95,8% οι νοσηλευτές τεχνολογικής εκπαίδευσης αναφέρουν εκπαιδευτικές ανάγκες σε θέματα διαχείρισης χρόνου, ιατροτεχνικού εξοπλισμού, κρίσεων και στον παιδιατρικό τομέα, ενώ οι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα σχεδιασμού, εκτίμησης και αξιολόγησης των αναγκών των ασθενών, στις πρώτες βοήθειες και σε επείγουσες καταστάσεις, στην εφαρμογή των ερευνητικών αποτελεσμάτων στη πρακτική. Συμπεράσματα: Για να εξασφαλιστεί υψηλότερο επίπεδο νοσηλευτικής ικανότητας, είναι σημαντικό να υποστηριχθούν οι νοσηλευτές μέσω της αποτελεσματικής κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης, η οποία θα πρέπει να αναπτύσσεται σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των νοσηλευτών με επαρκή και συνεχή οργανωτική υποστήριξη.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AM124485_ΖΕΡΒΑ_ΑΡΕΤΗ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.