Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/46540
Title: Ο χορός, ένα παρακινητικό εκπαιδευτικό εργαλείο που προάγει τη συμμετοχή του μαθητή στη μάθηση και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του διαπολιτισμική επικοινωνία. Η περίπτωση ενός σχολικού διαπολιτισμικού προγράμματος που βασίζεται σε πολυεθνικό χορό.
Authors: ΑΥΓΕΡΙΟΥ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΞΕΝΑΚΗ , ΑΝΤΩΝΙΑ
Keywords: Culture;Κουλτούρα;Interculturel;Διαπολιτισμικός;Programmes culturels;Πολιτιστικά προγράμματα;Danse;Χορός;Altérité;Διαφορετικότητα;École;Σχολείο
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Η δεξιότητα της διαπολιτισμικής επικοινωνίας κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο απαραίτητες ικανότητες προκειμένου να είμαστε συμβατοί και να ζούμε σύμφωνα με τις ανάγκες αυτού του κόσμου, της εκτεταμένης παγκοσμιοποίησης. Σε αυτό το πνεύμα, στον εκπαιδευτικό τομέα έχουν γίνει πολλές προσπάθειες ώστε να εδραιωθεί καλλιέργεια της διαπολιτισμικής ικανότητας μέσω της διδακτικής διαδικασίας, ειδικά στο πλαίσιο της διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Τα τελευταία χρόνια, εκτός από τα παραδοσιακά μέσα και εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων μεθόδων που χρησιμοποιούνται στα μαθήματα και των αυθεντικών εγγράφων (αρχεία ήχου / βίντεο, περιοδικά κ.λπ.), το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας της Ελλάδας έχει προωθήσει και την υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, και θέματα με διαπολιτισμική διάσταση. Έτσι, η εν λόγω μελέτη προτείνει να εξεταστούν, μέσω δύο ερευνών (μια συλλογή δεδομένων/αρχείων και ένα ερωτηματολόγιο προς καθηγητές Γαλλικών) οι στάσεις και οι προτιμήσεις των συναδέλφων μας απέναντι σε αυτά τα πολιτιστικά προγράμματα που στοχεύουν την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας στους μαθητές: ποσοστά συμμετοχής, εκδήλωση ενδιαφέροντος και επιλογές θεμάτων που σχετίζονται ή όχι με τη Γαλλοφωνία και την πολυπολιτισμική κουλτούρα. Ειδικότερα θα ερευνήσουμε τις στάσεις τους απέναντι σε μια πρωτοποριακή ιδέα που βασίζεται στην θεματολογία του χορού: μέσα από γαλλόφωνη αλλά πολυπολιτισμική μουσική, προτείνουμε την υλοποίηση ενός προγράμματος που αποσκοπεί στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας στους μαθητές του δημοσίου σχολείου στην Ελλάδα και που βασίζεται στον χορό. Τα αποτελέσματα των δύο αυτών ερευνών θα μας δείξουν, εάν και κατά πόσο οι καθηγητές Γαλλικών αξιοποιούν με καινοτόμο τρόπο τα πολιτιστικά αυτά προγράμματα προς όφελος της ανάπτυξης της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών και της προώθησης του μαθήματος της Γαλλικής γλώσσας, και θα αναδείξουν και τις αιτίες των ενδεχόμενων αρνητικών στάσεών τους.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
110449_ΑΥΓΕΡΙΟΥ_ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons