Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/46310
Title: Μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας στο μικροβιολογικό τμήμα του Λαϊκού Νοσοκομείου.
Authors: ΓΟΥΕΜΠΕΡ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΝΙΚΟΛΕΝΤΖΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: Ικανοποίηση ασθενούς;patient satisfaction;Ιατρικά εργαστήρια;clinical laboratories;Ποιότητα;quality;Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας;Primary Health Care
Issue Date: 12-Sep-2020
Abstract: Σκοπός: Οι υπηρεσίες των ιατρικών εργαστηρίων, ως αναπόσπαστο μέρος της ΠΦΥ, διαφυλάσσουν την υγεία και το ευ ζην, περιορίζουν τις υγειονομικές δαπάνες και διατηρούν μία ισορροπία ανάμεσα στις βαθμίδες φροντίδας, συνεισφέροντας στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών υγείας. Όλα τα παραπάνω ορίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας, η οποία αξιολογείται με κριτήριο την ικανοποίηση του ασθενή. Η παρούσα μελέτη ερευνά το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών του μικροβιολογικού τμήματος του ΓΝΑ «Λαϊκό», και διερευνά τους παράγοντες που προσδιορίζουν την ικανοποίηση των επισκεπτών του. Υλικό και μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε ποσοτική πρωτογενής μελέτη με σκοπό τη διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών της έρευνας, με τη χρήση των ερωτηματολογίων ικανοποίησης ασθενών VSQ-9 και PSQ-18, καθώς και την καταγραφή διάφορων κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών. Έγινε μη τυχαία δειγματοληψία και συμμετείχαν 105 άτομα. Αποτελέσματα: Ο βαθμός ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο μικροβιολογικό τμήμα του ΓΝΑ «Λαϊκό» είναι χαμηλός (VSQ-9= 44% και PSQ-18= 3.13/5). Οι προσδιοριστές της ικανοποίησης ήταν η αρνητική επίπτωση της κρίσης (p<0.05), η οικογενειακή κατάσταση (p=0.036), η κατάσταση υγείας (p=0.019), η χρόνια ασθένεια (p=0.010) και το επάγγελμα (p<0.05). Συμπεράσματα: Αν και το μικροβιολογικό τμήμα φαίνεται να τηρεί τις οδηγίες για τη διασφάλιση ποιότητας και να εκτελεί εσωτερική αξιολόγηση από τους επισκέπτες του για τη βελτίωση των υπηρεσιών του, καταγράφεται χαμηλή ικανοποίηση. Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια γνώρισε δημοσιονομική κρίση που είχε αντίκτυπο γενικότερα και στην υγεία, όπως καταγράφηκε και στην έρευνά μας. Φαίνεται ότι ο χαμηλός βαθμός ικανοποίησης αποτελεί περισσότερο ένα κοινωνικό-οικονομικό φαινόμενο των καιρών, παρά ένα πρόβλημα εστιασμένο στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, που πιθανώς να συνδέεται με τις γενικότερες ελλείψεις της πρωτοβάθμιας φροντίδας και του συστήματος υγείας σήμερα. Ως εκ τούτου, συνιστάται η ενίσχυση τομέων της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΓΝΑ «Λαϊκό», οι οποίες περιλαμβάνουν στρατηγικές προσέλκυσης ασθενών, βελτίωση των χρονοδιαγραμμάτων και επιμόρφωση του προσωπικού, προκειμένου να εξισορροπηθεί ο χαμηλός βαθμός ικανοποίησης. Λέξεις-κλειδιά: μικροβιολογικά εργαστήρια, Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, Ποιότητα, Ικανοποίηση ασθενή, Οικονομική κρίση.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική-Γουέμπερ Παναγιώτα.pdfΔιπλωματική2.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons