Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/46137
Title: Από την παραδοσιακή φορεσιά στα Playmobil: Ψηφιακές εμπλουτισμένες αφηγήσεις με τη χρήση του stop motion video
Authors: Λαγογιάννη, Χριστίνα-Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Καπανιάρης, Αλέξανδρος
Keywords: Λαϊκός πολιτισμός;Παραδοσιακή ενδυμασία;Λαϊκή τέχνη;Τοπική ομοιογένεια;Ψηφιακή αφήγηση;Εκπαίδευση
Issue Date: 19-Jul-2020
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη διδασκαλία του λαϊκού πολιτισμού (παραδοσιακή ενδυμασία) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενταγμένη σε ένα διαθεματικό πλαίσιο, μέσω ενός καθοδηγούμενου ερευνητικού σχεδίου εργασίας (project), και τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling). Αρχικά στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται η έννοια του λαϊκού πολιτισμού και της επιστήμης της Λαογραφίας. Στο πλαίσιο αυτό καταδεικνύεται η βιολογική ανάγκη του ατόμου για την ένδυση και η εξελικτική της πορεία, αποκτώντας συμβολικό χαρακτήρα και αποκαλύπτοντας τις ιδιάζουσες ιστορικές, οικονομικές, κοινωνικές και γεωγραφικές συνθήκες της κοινότητας καθώς και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε τόπου. Επίσης μέσω της παρουσίασης της ψηφιακής αφήγησης και της εκπαίδευσης των Τ.Π.Ε., διερευνάται η θέση του λαϊκού πολιτισμού και της παραδοσιακής ενδυμασίας στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή και στην ψηφιακή εκπαίδευση. Στο δημιουργικό και ερευνητικό μέρος, εξετάζεται η δυνατότητα διδασκαλίας της παραδοσιακής ενδυμασίας του Πύργου Ηλείας, ως κομμάτι του λαϊκού πολιτισμού, δημιουργώντας τα μέρη της παραδοσιακής ενδυμασίας του τόπου για φιγούρες Playmobil και εντάσσοντάς τες σε μία σχετική μ’ αυτήν ψηφιακή ιστορία. Γι’ αυτό τον σκοπό προτείνεται ένα εκπαιδευτικό σενάριο στα πλαίσια της διαθεματικής διδασκαλίας της Ευέλικτης Ζώνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και συγκεκριμένα των μαθημάτων της Ιστορίας, της Γεωγραφίας και της Γλώσσας με τη συνδρομή των Εικαστικών και των Τ.Π.Ε., αναφορικά με την παραδοσιακή ενδυμασία. Στόχος του εκπαιδευτικού σεναρίου είναι να καταδείξει την αξία και τη σημασία της παραδοσιακής φορεσιάς ως αναπόσπαστο κομμάτι της λαϊκής τέχνης και του λαϊκού πολιτισμού. Ο σχεδιασμός της έρευνας αφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σεναρίου και στηρίζεται σε ερωτήματα σχετιζόμενα με τις δυνατότητες υλοποίησής του. Συγκεκριμένα ερευνώνται η κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου και οι πολλαπλοί εγγραμματισμοί που καλλιεργούνται μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας αλλά και από την εφαρμογή του σεναρίου της ψηφιακής αφήγησης στη μελέτη του λαϊκού πολιτισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΓΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΜ 501749 ΛΑΓΟΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ-ΜΑΡΙΑ.pdfΚυρίως σώμα και παραρτήματα διπλωματικής3.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons