Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45131
Title: ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Authors: ΓΚΙΤΣΑ, ΟΛΓΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΧΟΣΤΕΛΙΔΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΑ
Keywords: SPEAKING SKILL ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην προφορική δεξιότητα στη διδασκαλία της Αγγλικής στο ελληνικό Δημόσιο Δημοτικό σχολείο. Σκοπεύει ειδικά να ερευνήσει το κύρος που κατέχει αυτή η δεξιοτητα στο πρόγραμμα σπουδών καθώς και τους παράγοντες που διαμορφώνουν τις παρούσες διδακτικές πρακτικές του προφορικού λόγου. Επιπλέον, ερευνά εάν η διδασκαλία της προφορικής δεξιότητας παραμελείται καθώς οι μαθητές προχωρούν από την πρώτη στην έκτη τάξη του σχολείου και μελετά εις βάθος τους παράγοντες εκείνους που οδηγούν σε μία μετατόπιση του κέντρου βάρους από την παραγωγή προφορικού λόγου προς μία υπερβολική έμφαση στις δεκτικές δεξιότητες. Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρεί να εξετάσει με μία κριτική ματιά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας, τόσο όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών και τη διάρθρωση της ύλης όσο τις παρούσες διδακτικές πρακτικές. Αναφορικά στη μεθοδολογία έρευνας, χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μέθοδος με τη διεξαγωγή συνεντεύξεων με έμπειρους καθηγητές Αγγλικών στον δημόσιο τομέα. Οι συνεντεύξεις είχαν ως βασικό άξονα τέσσερα ερευνητκά ερωτήματα, και πιο συγκεκριμένα τη σημασία που οι ίδιοι οι δάσκαλοι αποδίδουν στη διδασκαλία της προφορικής δεξιότητας, το κατά πόσο το διδακτικό υλικό την προωθεί , τις αντιλήψεις των ίδιων για το εάν και κατά πόσο τείνει να παραμελείται υπέρ των δεκτικών δεξιοτήτων καθώς και τα μέτρα που λαμβάνονται προκειμένου να αντιμετωπιστουν οι δυσκολίες των μαθητών όταν εξασκούν τον προφορικό λόγο. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι η έμφαση που δίνεται στην προφορική δεξιότητα είναι εντονότερη στις πρώτες τρεις τάξεις του Δημοτικού. Η έρευνα κατέδειξε γλωσσικά και ψυχολογικά εμπόδια, περιορισμένο χρόνο καθώς και ζητήματα που άπτονται του διδακτικού υλικού ως τους βασικούς λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Προτείνεται μία προσαρμογή των διαδακτικών πρακτικών ώστε να αντιμετωπιστούν τα αρνητικά συναισθήματα των μαθητών όταν χειρίζονται τον προφορικό λόγο. Επιπροσθέτως, το διδακτικό υλικό θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα προκειμένου να παρέχει ευκαιρίες εξάσκησης του προφορικού λόγου που κινητοποιούν τον μαθητή. Τέλος, η έρευνα καταλήγει με το επιχείρημα ότι μία ισορροπημένη εξάσκηση όλων των δεξιοτήτων είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική εκμάθηση της γλώσσας. Δεδομένων των σημαντικών προεκτάσεων της παρούσας μελέτης για τις διδακτικές τεχνικές της προφορικής δεξιότητας στο ελληνικό δημόσιο Δημοτικό σχολείο, προτείνεται η διαξαγωγή μίας ευρύτερης έρευνας προκειμένου να εξαχθούν πιο γενικά συμπεράσματα. Παρά ταύτα, τα αποτελέσματα της αναμένεται να είναι χρήσιμα και διορατικά.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121390 ΓΚΙΤΣΑ ΟΛΓΑ.pdf121390 ΓΚΙΤΣΑ ΟΛΓΑ.pdf983.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.