Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45123
Title: Τοποθέτηση της μετασχηματίζουσας μάθησης στον χάρτη σημαντικών θεωριών της εκπαίδευσης ενηλίκων
Authors: Κωνσταντινίδου, Ελπίδα
metadata.dc.contributor.advisor: Κουτρουβίδης, Παναγιώτης
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;μετασχηματίζουσα μάθηση
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Η συμβολή του Mezirow στην εκπαίδευση ενηλίκων είναι αναμφισβήτητα σημαντική, κάνοντας όμως κανείς μία ιστορική ανασκόπηση σε διακεκριμένους εκπαιδευτές ενηλίκων θα διαπιστώσει πως κάθε ένας από αυτούς έχει προσφέρει το λιθαράκι του στην ίδρυση και θεμελίωσή της εκπαίδευσης ενηλίκων. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που τους συνδέουν ή τους κάνουν ξεχωριστούς σε αυτή την επιστήμη. Ο τίτλος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι «Θεωρία και πράξη της μετασχηματίζουσας μάθησης» με στόχο να παρουσιαστούν βασικές θεωρίες της εκπαίδευσης ενηλίκων και της θεωρίας της μετασχηματίζουσας μάθησης μέσα από το πρίσμα διαφορετικών βιβλιογραφικών προσεγγίσεων. Η βιβλιογραφική διπλωματική έρευνα στη θεωρία και πράξη της μετασχηματίζουσας θεωρίας έχει ενδιαφέρον γιατί καταρχάς θα γίνει τόσο αποσαφήνιση θεωριών που προκύπτουν από έργα σπουδαίων εκπαιδευτών ενηλίκων και πιο συγκεκριμένα των Knowles, Rogers, Freire, Dewey, Kolb, Jarvis και Mezirow όσο και εννοιών που προκύπτουν από αυτές. Παράλληλα από την βιβλιογραφική τους ανασκόπηση θα δοθεί η δυνατότητα να αποσαφηνιστούν σημεία σύγκλισης ή απόκλισης τους με εστίαση στα πεδία βασικές αρχές και οπτική, στόχοι, η θέση του εκπαιδευόμενου, η θέση του εκπαιδευτή, εκπαιδευτικές πρακτικές. Μελετώντας τους εκπαιδευτές ενηλίκων Knowles, Rogers, Freire, Dewey, Kolb, Jarvis και Mezirow θα προκύψει τι αποδέχτηκε, τι απέρριψε αλλά και τι παραπάνω πρόσθεσε ο Mezirow στην δικιά του θεωρία και την κάνει τόσο ξεχωριστή ώστε η επιστήμη της εκπαίδευσης ενηλίκων να τον έχει διακρίνει για το έργο του. Μέσα από όλη αυτή την διαδικασία της αποσαφήνισης, σύγκλισης ή όχι και τελικών συμπερασμάτων που θα προκύψουν από την όλη διπλωματική εργασία, να προκύψει μία βελτιωμένη και επίκαιρη προσέγγιση δημιουργώντας μία προσβάσιμη πύλη γνώσεων για κάθε εκπαιδευτή ενηλίκων, που να μπορεί μελετώντας την να εμπλουτίσει τις γνώσεις του και να βελτιώσει το εκπαιδευτικό του έργου.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ε.Α.Π. Εκπ. Ενηλίκων. διπλωματική.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons