Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45101
Title: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ. ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: TO ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Authors: ΠΑΤΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
metadata.dc.contributor.advisor: ΠΟΛΥΜΕΡΗΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Keywords: επικοινωνιακή πολιτική;στρατηγική επικοινωνία;νέες τεχνολογίες;Πολεμικό Μουσείο Αθηνών
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Ο πολιτισμός σε κάθε έκφανση του αποτελεί μία από τις σημαντικότερες κοινωνικές δραστηριότητες. Στις μέρες μας, σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης καλείται να αντιμετωπίσει τις οικονομικές δυσκολίες που απορρέουν από αυτή καθώς και τις προκλήσεις του νέου τεχνολογικού περιβάλλοντος. Η επικοινωνιακή πολιτική των πολιτιστικών οργανισμών οφείλει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της σημερινής εποχής της ψηφιακής τεχνολογίας και της παγκοσμιοποίησης έτσι ώστε να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην προσέλευση και συμμετοχή του κοινού. Οι σημερινοί πολιτιστικοί οργανισμοί, ειδικότερα το σύγχρονο μουσείο, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής χρειάζεται να κατανοήσουν την αξία της πολιτιστικής επικοινωνίας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: στο θεωρητικό, βασισμένο στην βιβλιογραφία, και στο ερευνητικό. Στο πρώτο μέρος θα παρουσιασθούν οι πολιτιστικοί οργανισμοί και ο σύγχρονος ρόλος του μουσείου και θα αναλυθούν οι έννοιες της επικοινωνίας, της επικοινωνιακής πολιτικής και στρατηγικής, τα βασικά της βήματα από το στάδιο του σχεδιασμού έως το στάδιο της υλοποίησης και αξιολόγησής της, καθώς και η σημασία των εννοιών αυτών για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των πολιτιστικών οργανισμών. Η εργασία αυτή αποσκοπεί μέσα από την ανάλυση των παραγόντων που διαμορφώνουν την επικοινωνιακή πολιτική των πολιτιστικών οργανισμών και την σημασία των νέων τεχνολογιών, να αναδείξει πώς με την επικοινωνιακή πολιτική του ένας πολιτιστικός οργανισμός προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό έτσι ώστε να το επισκεφτεί αλλά και να συμμετάσχει στις δράσεις και εκδηλώσεις του. Στο δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης ενός πολιτιστικού οργανισμού και συγκεκριμένα ενός μουσειακού χώρου, αυτή του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών. Τα στοιχεία του δεύτερου μέρους πηγάζουν από τη μελέτη και ανάλυση της επικοινωνιακής πολιτικής του μουσείου σε συνάφεια µε τη θεωρία, από προσωπική συνέντευξη και από επιτόπια παρατήρηση, με τα συμπεράσματα να διεξάγονται από την ανάλυση των στοιχείων αυτών. Παρουσιάζονται τα σημεία που πιθανώς υστερεί η επικοινωνιακή πολιτική του μουσείου και υποβάλλονται εναλλακτικές προτάσεις για την βελτίωση της, προτάσεις βασισμένες στις νέες τεχνολογίες και σε σύγχρονες μορφές επικοινωνίας.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
125252_ΠΑΤΑΣ_ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ.pdf831.01 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons