Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45090
Title: Τουριστικό Σχέδιο Μάρκετινγκ και αθλητικός τουρισμός: η περίπτωση της Μαγνησίας και του Ολυμπιακού Ακινήτου «Πανθεσσαλικό Στάδιο» στο Βόλο
Authors: Ποδηματάς, Δημήτριος
metadata.dc.contributor.advisor: Παπαγεωργίου, Μαριλένα
Keywords: Αθλητικός Τουρισμός;Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικού Μάρκετινγκ;Μαγνησία;Πανθεσσαλικό Στάδιο Βόλου
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο κλάδο του τουριστικού τομέα, η δυναμική του οποίου διαφαίνεται από το γεγονός ότι σε πολλές χώρες αντιπροσωπεύει το 10 έως 20% του συνολικού τουριστικού προϊόντος, γεγονός που αποδεικνύει ότι επιφέρει πολλαπλά οικονομικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά οφέλη στις περιοχές που αναπτύσσεται. Στην κατεύθυνση αυτή συντελεί και η πληθώρα σημαντικών αθλητικών διοργανώσεων, το ενδιαφέρον μεγάλης μάζας πληθυσμού για αθλητικά δρώμενα, καθώς και η τεράστια προβολή που έχουν τα αθλητικά γεγονότα, κατατάσσοντας τον αθλητικό τουρισμό ως ένα από πιο σημαντικά και δημοφιλή είδη τουρισμού. Για την ανάδειξη και προώθηση του αθλητικού τουρισμού απαιτούνται εργαλεία όπως το τουριστικό σχέδιο μάρκετινγκ, το οποίο συνθέτει όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ, προκειμένου να ερμηνεύσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις έννοιες της ζήτησης και της προσφοράς. Ο αθλητικός τουρισμός μπορεί να αποφέρει κέρδη και πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία υπό την προϋπόθεση της εφαρμογής ενός κατάλληλου τουριστικού σχεδίου μάρκετινγκ, που θα είναι οικονομικά βιώσιμο και εναρμονισμένο με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και θα υπόκειται σε συνεχείς αξιολογήσεις και αναθεωρήσεις, ώστε να προωθηθούν οι δράσεις που ενισχύουν τον αθλητικό τουρισμό και συνδυαστικά με άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού να οδηγήσουν στην τουριστική ανάδειξη μιας περιοχής υπό το πρίσμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Στην περίπτωση της Μαγνησίας, ο αθλητικός τουρισμός μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, εκμεταλλευόμενη την ύπαρξη σημαντικών αθλητικών υποδομών με προεξέχουσα υποδομή το Πανθεσσαλικό Στάδιο, αλλά και την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Μαγνησία τα τελευταία χρόνια, από την πραγματοποίηση σημαντικών αθλητικών γεγονότων διεθνούς εμβέλειας. Εντούτοις, το Πανθεσσαλικο Στάδιο δεν έχει καταφέρει ακόμα να αναλάβει δράσεις και αθλητικές διοργανώσεις που ενισχύουν το στόχο της ανάπτυξης του αθλητικού τουρισμού, αλλά και συνάμα να δικαιολογήσει την οικονομική και αθλητική βιωσιμότητά του, στα πλαίσια της μεταολυμπιακής αξιοποίησης. Συνεπώς, προτείνεται η εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ που θα αναβαθμίσει το ρόλο και τη δυναμική του Πανθεσσαλικού Σταδίου , ώστε η αθλητική αυτή εγκατάσταση να αποτελέσει το βασικό μοχλό προώθησης του αθλητικού και πολιτιστικού τουρισμού της Μαγνησίας.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΜ92682 ΠΟΔΗΜΑΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΤΕ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ4.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.