Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45056
Title: Ανάθεση διαφοροποιημένων εργασιών για το σπίτι σε μαθητές που φοιτούν στην Δ΄ τάξη σε Δημόσιο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο.
Authors: Μήτση, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Γιαννακοπούλου, Αλεξία
Keywords: Differentiated instruction / Διαφοροποιημένη διδασκαλία;Homework / Εργασίες για το σπίτι;Individual differences / Ατομικές διαφορές
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να εξεταστούν οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τον τρόπο που μαθαίνουν οι μαθητές και να ερευνηθεί εάν η διαφοροποιημένη διδασκαλία και η ανάθεση διαφοροποιημένων εργασιών για το σπίτι μπορούν να ωφελήσουν τους μαθητές. Στην έρευνα που διεξήχθη έγινε μελέτη του θεωρητικού πλαισίου που αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την μάθηση, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την ανάθεση εργασιών για το σπίτι καθώς και διδασκαλία τεσσάρων διαφοροποιημένων μαθημάτων τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για τους μαθητές της τετάρτης τάξης ενός δημοτικού σχολείου στην περιοχή της Πρέβεζας. Η συλλογή των πληροφοριών έγινε με τριγωνοποίηση των μεθόδων προκειμένου να αυξηθεί η εγκυρότητα της έρευνας. Οι ποσοτικές μέθοδοι συγκέντρωσης δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν ένα ερωτηματολόγιο ανάλυσης αναγκών, το οποίο συμπληρώθηκε από τους μαθητές πριν από τη διδασκαλία των μαθημάτων, καθώς και ένα τεστ το οποίο έκαναν οι μαθητές πριν αλλά και μετά από τα διαφοροποιημένων μαθημάτων. Επιπλέον έγινε χρήση της ποιοτικής μεθόδου παρατήρησης της τάξης προκειμένου να συλλεχθούν πληροφορίες σχετικά με τους μαθητές, τα διαφοροποιημένα μαθήματα και την ανάθεση διαφοροποιημένων εργασιών για το σπίτι. Όταν όλες οι πληροφορίες συγκεντρώθηκαν, ακολούθησε η ανάλυση δεδομένων κατά την οποία έγινε παρουσίαση των αποτελεσμάτων και ερμηνεία τους σε σχέση με τα βασικά ερωτήματα της έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η διαφοροποιημένη διδασκαλία η οποία απευθύνθηκε στα διαφορετικά στυλ μάθησης, στο επίπεδο ετοιμότητας και στα ενδιαφέροντα των μαθητών είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των κινήτρων και της αποτελεσματικότητας των μαθημάτων. Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι όταν οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη διαφοροποημένη εργασία που θα έκαναν για το σπίτι σύμφωνα με τις ανάγκες τους και τις ατομικές τους διαφορές τότε ο αριθμός όσων τελικά έκαναν την εργασία τους ήταν πολύ μεγαλύτερος, που συνεπάγεται ότι αυτοί οι μαθητές θα ωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα της ανάθεσης εργασιών για το σπίτι. Τέλος, αναφέρθηκαν οι περιορισμοί της συγκεκριμένης προσέγγισης και έγιναν κάποιες προτάσεις για το μέλλον.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
std103435 Mitsi Maria.pdfΚυρίως σώμα πτυχιακής και παραρτήματα2.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons