Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45055
Title: Προώθηση της Διαπολιτισμικής Ικανότητας των Μεταναστών Μαθητών μέσω Δραστηριοτήτων με τη Μεσολάβηση Υπολογιστή, στη Τάξη Εκμάθησης των Αγγλικών ως Ξένη Γλώσσα
Authors: Ματσούκα, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Γιαννακοπούλου, Αλεξία
Keywords: Ικανότητα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας;Μετανάστες Μαθητές;Διαδίκτυο;Μητρική Γλώσσα
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Λόγω της πρωτοφανούς μετακίνησης των λαών στην εποχή μας και της μεγάλης εισροής μεταναστών στη χώρα μας, απαιτείται η προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής αρμοδιότητας των μεταναστών μαθητών μέσω της εκπαίδευσης. Κάποιες προσπάθειες κατεβλήθησαν προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά τα επίσημα στοιχεία μέχρι στιγμής δείχνουν ότι η χώρα μας υστερεί σε αυτό τον τομέα. Για τον σκοπό αυτό, η παρούσα έρευνα διερευνά την ικανότητα διαπολιτισμικής επικοινωνίας των μεταναστών μαθητών από διαφορετικά εθνικά υπόβαθρα που συμμετέχουν στην «τάξη υποδοχής/προετοιμασίας για την εκπαίδευση των προσφύγων» (DYEP), στην Ελλάδα. Ειδικότερα, διερευνά τον βαθμό στον οποίο η ικανότητα διαπολιτισμικής επικοινωνίας των διακινούμενων μαθητών μπορεί να επηρεαστεί από μια διαπολιτισμική εκπαιδευτική παρέμβαση ειδικά σχεδιασμένη για αυτούς, τη χρήση του ιστού που εμπλέκεται στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και τις μητρικές γλώσσες των διακινούμενων μαθητών. Επίσης, διερευνά τον βαθμό στον οποίο η στάση των μεταναστών μαθητών έναντι της χώρας υποδοχής μπορεί να επηρεαστεί από τη διαπολιτισμική εκπαιδευτική παρέμβαση. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν και η ανάλυση και ερμηνεία των ευρημάτων έδειξαν ότι η πλούσια διαπολιτισμική εκπαιδευτική παρέμβαση ενισχύει σημαντικά τη διαπολιτισμική επικοινωνία των μαθητών. Η πολυτροπική φύση του Διαδικτύου αντισταθμίζει τη διαπολιτισμική εμπειρία και βοηθά τους μαθητές να περιηγηθούν μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών. Η χρήση της μητρικής γλώσσας των διακινούμενων μαθητών που εμπλέκονται σε μεταφρατικές πρακτικές βοηθά τους εκπαιδευόμενους να περιηγούνται σε διαφορετικές γλώσσες και να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Επιπλέον, η στάση των διακινούμενων μαθητών γίνεται πιο ευνοϊκή και συνεργάσιμη προς τη χώρα υποδοχής και το σοκ της κουλτούρας που βιώνουν μειώνεται μετατρέποντας το σε μια θετική και δημιουργική διαπολιτισμική εκπαιδευτική εμπειρία. Με αυτόν τον τρόπο, η τάξη γίνεται ένας τόπος που δημιουργεί διαπολιτισμικά ικανούς πολίτες και όπου η ανθρώπινη ευημερία μπορεί να ανθίσει.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
std103432 - ΜΑΤΣΟΥΚΑ - ΜΑΡΙΑ.pdf6.38 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons