Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45052
Title: Η επικοινωνιακή διαχείριση της εκθεσιακής τριλογίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για την επέτειο των 150 χρόνων από τη θεμελίωσή του, 2015-2018
Authors: Κρεββατά, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Ψύλλα, Μαριάννα
Keywords: Επικοινωνιακή διαχείριση, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, εκθεσιακή τριλογία
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Θέμα της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η επικοινωνιακή ανάλυση της εκθεσιακής τριλογίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου για την επέτειο των 150 χρόνων από τη θεμελίωσή του (2015-2018). Εξετάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις που έχουν αξιοποιήσει οι επιμελητές του Μουσείου τόσο στον σχεδιασμό των εκθέσεων με άξονα την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του Μουσείου και τον επετειακό χαρακτήρα που έχουν προσδώσει σε αυτές όσο και στη συνολική επικοινωνιακή διαχείριση που έχει ακολουθηθεί. Εξετάζονται ανά κεφάλαια η λειτουργία των μουσείων, η σύγχρονη εικόνα των μουσειακών εκθέσεων, η λειτουργία της τέχνης και υπό το πρίσμα της δημιουργίας της και υπό αυτό της πρόσληψής της, η λειτουργία της επικοινωνιακής διαδικασίας και η ανάλυση της δομής, του ρόλου και της πρόσληψης του μηνύματος, προκειμένου να αποτελέσουν το θεωρητικό υπόβαθρο για την ανάλυση του εμπειρικού μέρους. Στο εμπειρικό μέρος παρουσιάζονται και αναλύονται τα εκφραστικά και ερμηνευτικά μέσα καθώς και ιδιαίτερα οι τρόποι επικοινωνίας που έχουν επιλεγεί αναφορικά με την κωδικοποίηση μηνυμάτων και ερεθισμάτων στις υπό εξέταση εκθέσεις. Ιδιαίτερο ζητούμενο αποτέλεσε η ανάλυση του εθνικού και οικουμενικού ρόλου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και της θεμελιώδους αποστολής του στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων, πώς αυτός μετασχηματίζεται, αποτυπώνεται και προσλαμβάνεται συνολικά, αλλά και στην επιλογή του συγκεκριμένου θέματος και αφηγήματος. Προηγήθηκε η αξιολόγηση της συνολικής εκθεσιακής πολιτικής του Εθνικού Μουσείου από την ίδρυσή του έως σήμερα και πώς αυτή έχει εξελιχθεί διαχρονικά. Επιπλέον, παρατίθενται στοιχεία επισκεψιμότητας και γίνεται λόγος για την αξιοποίηση της τεχνολογίας στον τομέα της επικοινωνίας και της προβολής του Μουσείου. Τέλος, επιχειρείται μια συνολική θεώρηση της σύγχρονης εικόνας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αναφορικά με τον ρόλο, τον χαρακτήρα και την αποστολή του όπως αποτυπώνεται στην εκθεσιακή φιλοσοφία που έχει επιλέξει και αξιολογείται η εμφανής αλλαγή στις ερμηνευτικές προσεγγίσεις που έχουν επιλεγεί από τους επιμελητές ειδικά αναφορικά με τις τρεις εκθέσεις και την στόχευση της επικοινωνιακής πρόσληψής τους από το κοινό στο οποίο απευθύνονται.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Std 103120 Β. ΚΡΕΒΒΑΤΑ.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons