Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45032
Title: Μελέτη των Ορίων της Κιθάρας μέσα από την Παραγωγή Πειραματικού Μουσικού Έργου
Authors: Βλάχος, Μάριος
metadata.dc.contributor.advisor: Καλιακάτσος-Παπακώστας, Μάξιμος
Keywords: κιθάρα;guitar;πειραματικές τεχνικές κιθάρας;experimental guitar techniques;όρια κιθάρας;guitar limits;ψηφιακή επεξεργασία ήχου;digital audio processing;μουσικό έργο;music project;χροιά;timbre
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία εξετάζει τη μελέτη των ορίων της κιθάρας μέσα από την παραγωγή ενός πρωτότυπου και πειραματικού μουσικού έργου. Πιο συγκεκριμένα δημιουργήθηκε μια γνήσια μουσική ορχηστρική σύνθεση που εμπεριέχει στοιχεία από διαφορετικά ακούσματα και είδη μουσικής σε ένα ενιαίο έργο. Για την υλοποίησή του όμως, χρησιμοποιήθηκαν μόνο ήχοι κιθάρας και των πιο συνηθισμένων παραλλαγών της (ακουστικής, ηλεκτρικής, κλασικής, δωδεκάχορδης, άταστης). Για την παραγωγή του μουσικού έργου χρησιμοποιήθηκαν επτά κιθάρες. Όλες οι σχετικές διαδικασίες (σύνθεση, ενορχήστρωση, ηχογράφηση, επεξεργασία, μίξη, μάστερινγκ) έγιναν με χαμηλού κόστους μουσικό εξοπλισμό και λογισμικά, σε οικιακό χώρο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μουσικό έργο σε ψηφιακή μορφή. Σκοπός ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας επίτευξης χροιάς άλλων οργάνων (εγχόρδων, κρουστών, πνευστών) με τη χρήση μόνο ενός τύπου οργάνου - της κιθάρας - και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ήχων που μπορούν να παραχθούν από αυτήν τόσο κατά τη μουσική εκτέλεση, όσο και κατά τη μετέπειτα ψηφιακή επεξεργασία της αρχικής ηχογράφησης. Αναζητήθηκαν επιπλέον καινοτόμες τεχνικές, αλλά πάντα στα πλαίσια ενός αποδεκτού καλλιτεχνικού αποτελέσματος, τηρώντας μουσικούς κανόνες. Το αποτέλεσμα ήταν ένα έργο - σύμφωνα με και με τις γνώμες ακροατών - που δόθηκε η εντύπωση ότι όντως συμμετείχαν και άλλα όργανα. Η προσπάθεια μίμησης χροιάς άλλων οργάνων, με τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν εδώ, ήταν εφικτή σε σημαντικό βαθμό σε έγχορδα (μπουζούκι, ηλεκτρικό μπάσο), σε ηλεκτρονικούς ήχους πλήκτρων και στα ηλεκτρονικά τύμπανα. Σε μικρότερο βαθμό, η χροιά επιτεύχθηκε στα ακουστικά τύμπανα, στα έγχορδα με δοξάρι και σε ακόμα μικρότερο στις φωνές και στα πνευστά. Ως καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, το μουσικό κομμάτι ήταν αρεστό από την μεγάλη πλειοψηφία των ακροατών, αλλά ίσως αυτό είναι και μια προσωπική και υποκειμενική υπόθεση του κάθε ακροατή/-ριας, που θα πρέπει να ακούσει το έργο για να εξάγει τα δικά του/της συμπεράσματα.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΣΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
112112_ΒΛΑΧΟΣ_ΜΑΡΙΟΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής17.07 MBAdobe PDFView/Open
Guitar_Limits_Final_Mix_Mastered_16bits.zipΣυμπιεσμένη μορφή (zip) του Τελικού Αποτελέσματος (Final Mix Mastered, μορφότυπο ψηφιακού αρχείου τύπου wave, 16 bit / 44100 Hz)66.65 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons