Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45027
Title: Εμπλέκοντας Καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας σε Δημόσια Σχολεία σε Έρευνα Δράσης μέσω μιας Διαδικτυακής Κοινότητας Πρακτικής ώστε να Μεριμνήσουν για Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες
Authors: Τζατζά, Όλγα
metadata.dc.contributor.advisor: Καρατσιώρη, Μαριάνθη
Keywords: Learning Difficulties/Μαθησιακές Δυσκολίες;Action Research/Έρευνα Δράσης;E-community of Practice/Ηλεκτρονική Κοινότητα Πρακτικής;Teacher Development/Εξέλιξη Εκπαιδευτικών;Reflection/Αναστοχασμός;Differentiated Instruction/Διαφοροποιημένη Διδασκαλία;Case Study/Μελέτη Περίπτωσης
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι τάξεις στα Ελληνικά δημόσια σχολεία αποτελούνται από ποικιλομορφία μαθητών και αυτό θέτει μια μεγάλη πρόκληση στους εκπαιδευτικούς. Αυτό εντείνεται περισσότερο όταν λάβουμε υπ’ όψιν την ύπαρξη μιας πληθώρας περιπτώσεων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ). Η εκμάθηση, και συγκεκριμένα η εκμάθηση των Αγγλικών ως ξένη γλώσσα, αποτελεί ένα επίπονο εγχείρημα για αυτούς. Εφόσον κανείς δεν αμφισβητεί το δικαίωμα των παιδιών αυτών να μάθουν μια ξένη γλώσσα σε μια κανονική τάξη, η δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος συμπερίληψης, το οποίο θα διευκολύνει την βελτίωσή τους όσον αφορά την παρότρυνσή τους και την επίδοσή τους, εξαρτάται από την προσπάθεια των καθηγητών Αγγλικής γλώσσας. Το να τους βοηθήσουν να ξεπεράσουν τα εμπόδιά τους, απαιτεί από τους καθηγητές Αγγλικών να εφαρμόσουν διαφοροποιημένη διδασκαλία και να χρησιμοποιήσουν τροποποιημένο υλικό ώστε να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες ανάγκες αυτών των μαθητών. Ωστόσο, είναι ευρέως αναγνωρισμένο ότι το συγκεντρωτικό (που καθορίζεται εκ των άνω) σχολικό σύστημα στην Ελλάδα, , δεν παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία και η έλλειψη συνεχούς εξέλιξης των εκπαιδευτικών είναι αποθαρρυντική. Η παρούσα διπλωματική εξετάζει τη δυνατότητα να επιτευχθούν επιτυχημένες παρεμβάσεις σε μια κανονική τάξη εκμάθησης Αγγλικών εμπλέκοντας τους καθηγητές σε ένα σχήμα παρέμβασης μέσω της έρευνας δράσης, σχεδιασμένου από τη βάση (τους ίδιους τους εμπλεκόμενους καθηγητές). Μια διαδικτυακή κοινότητα πράξης έγινε το μέσο που συνέδεσε τη θεωρία πάνω στις μαθησιακές δυσκολίες με διαφοροποιημένες διδακτικές πρακτικές και προώθησε την επαγγελματική εξέλιξη των καθηγητών μέσω του αναστοχασμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας απέδωσαν θετικά στοιχεία όσον αφορά την εφαρμοσιμότητα των παρεμβάσεων που απευθύνονταν σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, και την αύξηση επίγνωσης και ευαισθητοποίησης που ξεκίνησε από την διαδικτυακή ομάδα. Τελικά, διατυπώθηκαν προτάσεις σχετικά με την ανάγκη συνεχούς και συστηματικής έρευνας δράσης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
103474_TZATZA_OLGA.pdf5.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.