Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45023
Title: Διερεύνηση και συγκριτική ανάλυση των μοντέλων καμπύλης μάθησης στην παραγωγικότητα κατασκευαστικών δραστηριοτήτων
Authors: ΡΑΛΛΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΠΑΝΑΣ, ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Keywords: Καμπύλες μάθησης (Learning curves);Φαινόμενο μάθησης (Learning phenomenon);Ρυθμός μάθησης (Learning Rate);Μοντέλα καμπύλης μάθησης (Learning curve models);Επαναληπτικές δραστηριότητες (Repetitive activities);Παραγωγικότητα (Construction productivity);Στατιστική ανάλυση (Statistical analysis);Κυψελωτά Κιβώτια Οπλισμένου Σκυροδέματος (Caissons);Λιμενικά έργα (Marine projects)
Issue Date: 7-Sep-2019
Abstract: ΑΝΑΒΟΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΗΛ. ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟΝ 9/2022. Η έρευνα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά στο ρόλο των μοντέλων καμπύλης μάθησης για την εκτίμηση της παραγωγικότητας των τεχνικών έργων. Η θεωρία της καμπύλης μάθησης εφαρμόζεται τόσο στο χρονικό προγραμματισμό όσο και στη κοστολόγηση σύνθετων κατασκευαστικών δραστηριοτήτων. Ο σκοπός της έρευνας είναι η αξιολόγηση της καταλληλότητας των δημοσιευμένων μοντέλων καμπύλης μάθησης ως προς την ανάλυση πολύπλοκων κατασκευαστικών συστημάτων υπό το πρίσμα του φαινομένου της μάθησης. Η διερεύνηση αφορά τα εξής πέντε (5) μοντέλα καμπύλης μάθησης: α) ευθύγραμμο μοντέλο ή μοντέλο Wright, β) μοντέλο Stanford "B", γ) κυβικό μοντέλο, δ) βαθμωτό μοντέλο και ε) εκθετικό μοντέλο. Η ερευνητική μεθοδολογία περιλαμβάνει τη συγκριτική εφαρμογή κάθε μοντέλου, για την ανάλυση λιμενικού έργου υποδομής μεγάλης κλίμακας, με τη χρήση μοναδιαίων δεδομένων παραγωγικότητας και δεδομένων αθροιστικού μέσου όρου. Η ανάλυση πραγματοποιείται σε δύο επίπεδα καθώς κάθε ένα από τα πέντε (5) μοντέλα χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό: i) του βέλτιστου μοντέλου καμπύλης μάθησης για την προσαρμογή ιστορικών δεδομένων παραγωγικότητας και ii) του βέλτιστου μοντέλου καμπύλης μάθησης για την πρόβλεψη μελλοντικών αποδόσεων. Το κριτήριο αξιολόγησης είναι ο βαθμός απόκλισης των πραγματικών δεδομένων από τις εκτιμήσεις που δίνει το κάθε μοντέλο. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι στην περίπτωση που χρησιμοποιούνται δεδομένα μονάδας, το κυβικό μοντέλο υπερέχει ως προς την εκτίμηση των ιστορικών δεδομένων, ενώ το μοντέλο Stanford "B" προβλέπει καλύτερα το ρυθμό παραγωγικότητας. Στην περίπτωση χρήσης δεδομένων αθροιστικού μέσου όρου, τα αποτελέσματα έδωσαν υπεροχή πάλι στο κυβικό μοντέλο για την εκτίμηση των ιστορικών δεδομένων, ενώ το ευθύγραμμο μοντέλο αποτελεί το βέλτιστο προγνωστικό δείκτη μελλοντικών αποδόσεων. Ως μελλοντική ερευνητική κατεύθυνση προτείνεται η επέκταση του πεδίου της έρευνας με την ενσωμάτωση περισσότερων μοντέλων καμπύλης μάθησης σε συνδυασμό με την ενίσχυση των δεδομένων πεδίου από άλλα, παρόμοιου τύπου, έργα.
Appears in Collections:ΔΧΤ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
115661_ΡΑΛΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ403.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.