Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45016
Title: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Authors: ΚΑΛΥΒΑ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ
metadata.dc.contributor.advisor: ΣΚΟΥΜΙΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ
Keywords: Απόψεις εκπαιδευτικών;Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου;Επιχειρηματολογία
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Η μελέτη των απόψεων και της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου των εν ενεργεία και των υποψήφιων εκπαιδευτικών για παιδαγωγικά θέματα έχει αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα πεδία έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστηµών τα τελευταία χρόνια. Όµως, δεν έχουν πραγματοποιηθεί έρευνες οι οποίες να μελετούν τις απόψεις και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών για την επιστημονική πρακτική της επιχειρηματολογίας στις Φυσικές Επιστήμες. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών - μελλοντικών εκπαιδευτικών για τη επιχειρηματολογία στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Συγκεκριμένα, επιδιώκει να διερευνήσει τις απόψεις των προπτυχιακών φοιτητών του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου για τη διδασκαλία της επιχειρηματολογίας στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών και τη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (ΠΓΠ) των προπτυχιακών φοιτητών του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την επιχειρηματολογία στις Φυσικές Επιστήμες. Στην έρευνα συμμετείχαν 74 φοιτητές του Παιδαγωγικού Τµήµατος ∆ηµοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ως µέσο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ερωτηματολόγιο. Τα δεδομένα της έρευνας απετέλεσαν οι απαντήσεις των φοιτητών στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Οι απαντήσεις και οι αιτιολογήσεις αναλύθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά. Η ανάλυση των δεδομένων επέτρεψε να αποτυπωθούν οι απόψεις και η ΠΓΠ των φοιτητών για την επιχειρηματολογία στη διδασκαλία των Φ.Ε. Προέκυψε ότι η πλειοψηφία των φοιτητών ενώ αντιλαμβάνεται τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους μαθητές η εμπλοκή τους σε επιχειρηματολογία κατά την διδασκαλία των Φ.Ε., οι απόψεις τους είναι προσκείμενες στη αξιοποίηση παραδοσιακών στρατηγικών διδασκαλίας. Ακόμη, οι περισσότεροι φοιτητές φαίνεται να μην έχουν αποκτήσει την αναγκαία ΠΓΠ για την επιχειρηματολογία στη διδασκαλία των Φ.Ε. Τα αποτελέσµατα της εργασίας µπορούν να αξιοποιηθούν τόσο στο επίπεδο των ερευνητικών δραστηριοτήτων όσο και στο επίπεδο εκπαίδευσης των μελλοντικών εκπαιδευτικών.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
109774_ΚΑΛΥΒΑ_ΠΗΝΕΛΟΠΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής967.63 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons