Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45013
Title: «Ομάδα προετοιμασίας υποψηφίων αναδόχων των Παιδικών Χωριών SOS. Η συμβολή της στην προετοιμασία και στην ανάπτυξη γονεϊκών δεξιοτήτων. Εμπειρίες συμμετεχόντων σε ομάδα των Παιδικών Χωριών SOS»
Authors: ΒΑΣΤΑΡΟΥΧΑ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ
metadata.dc.contributor.advisor: ΠΑΥΛΗ- ΚΟΡΡΕ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: αναδοχή- ομάδες εκπαίδευσης- Συστημική προσέγγιση
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Κύριος στόχος αυτής της μελέτης αποτελεί η ανάδειξη της σημασίας αλλά και του τρόπου λειτουργίας μιας ομάδας εκπαίδευσης υποψήφιων αναδόχων γονέων των Παιδικών Χωριών SOS.Συγκεκριμένα, η έρευνα αυτή επιχειρεί να παρουσιάσει τις απόψεις των υποψηφίων αναδόχων σε ότι αφορά την ομάδα εκπαίδευσης στην οποία συμμετείχαν ως προς το περιεχόμενο, αλλά και ως προς τη μεθοδολογία της ομάδας καθώς επίσης και πόσο η συμμετοχή τους σε αυτές τις ομάδες επηρέασε στη συνέχεια θετικά ή αρνητικά την μετέπειτα πορεία της αναδοχής. Με άλλα λόγια αναζητά την ποιότητα της εμπειρίας από τη συμμετοχή τους στις ομάδες εκπαίδευσης υποψηφίων αναδόχων.Για τη μελέτη του θέματος επιλέχτηκε η ποιοτική έρευνα στη οποία έλαβαν μέρος τέσσερα (4) ζευγάρια γονέων οι οποίοι έχουν γίνει ανάδοχοι γονείς μέσω του Φορέα Αναδοχής των Παιδικών Χωριών SOSκαι κατά το παρελθόν έχουν συμμετάσχει σε ομάδα εκπαίδευσης υποψηφίων ανάδοχων γονέων. Για λόγους εγκυρότητας και αξιοπιστίας χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της τριγωνοποίησης και έτσι έλαβαν μέρος στην έρευνα και οι δύο συντονιστές / εκπαιδευτές των ομάδων προετοιμασίας οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι και με την μεταπαρακολούθηση των ατόμων αυτών σε ότι αφορά την πορεία της αναδοχής.Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη.Η βιβλιογραφική ανασκόπηση βασίστηκε στην κατανόηση του θεσμού της αναδοχής, στη θεωρία του δεσμού που αναφέρεται στη δημιουργία και στη διακοπή των συναισθηματικών δεσμών ανάμεσα στο παιδί και στα πρόσωπα που το φροντίζουν και στη Συστημική θεωρία σύμφωνα με την οποία δομήθηκε το πρόγραμμα της εκπαίδευσης των ομάδων και της μεταπαρακολούθησης των αναδόχων.Τα αποτελέσματα της έρευνας σε ότι αφορά την ομάδα εκπαίδευσης αναδόχων έδειξαν ότι υπήρξε εξοικείωση των υποψηφίων με το θεσμό και τα θέματα της αναδοχής. Οι συμμετέχοντες εστίασαν στην ανάπτυξη γονεϊκών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων που αναπτύσσονται στα πλαίσια του «ομαδικού», διαμορφώνοντας συναισθηματικές και συγκινησιακές σχέσεις μεταξύ των μελών αλλά και αίσθημα ασφάλειας που βιώνεται από αυτή τη διαδικασία. Επίσης, επισήμαναν ότι η προετοιμασία την οποία έλαβαν κατά τη διάρκεια της ομάδας, τους βοήθησε για τις επερχόμενες δυσκολίες.Επιπλέον τόνισαν το ρόλο που έπαιξε γι’ αυτούς η μεταπαρακολούθηση ως προς τη συναισθηματική ασφάλεια την οποία ένιωσαν, αλλά και ως προς τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ιδιαίτερα το πρώτο διάστημα της φιλοξενίας ενός παιδιού.Τέλος, οι ανάδοχοι εστίασαν στην ανάγκη για συνεχιζόμενη εκπαίδευση με στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας στην οικογένεια μετά τον ερχομό του παιδιού καθώς και της ποιότητας των σχέσεων μέσα σε αυτή.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
111848_ΒΑΣΤΑΡΟΥΧΑ_ΠΗΝΕΛΟΠΗ.pdf..pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons