Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45009
Title: Διερεύνηση των Σχέσεων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και των Κινήτρων Μάθησης σε προ-έφηβους μαθητές
Authors: Φωτακοπούλου, Αρετή
metadata.dc.contributor.advisor: Τάνταρος, Σπυρίδωνας
Keywords: Προεφηβεία, Συναισθηματική Νοημοσύνη, Κίνητρα μάθησης, Σχολική επίδοση
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Ο κύριος σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας έγκειται στη διερεύνηση των σχέσεων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και των Κινήτρων Μάθησης σε προ-εφήβους μαθητές. Προς επίτευξη αυτού, κατ’ αρχάς, γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση για την εξέταση των βασικών εννοιών και, συγκεκριμένα, της προεφηβικής ηλικίας, της συναισθηματικής νοημοσύνης και των κινήτρων μάθησης. Επιδιώκοντας τη σε βάθος διερεύνηση του ζητήματος, εκπονήθηκε, στο πλαίσιο της παρούσας ποσοτική έρευνα. Το δείγμα αποτέλεσαν οι 126 μαθητές της πρώτης (α’) γυμνασίου δύο δημόσιων σχολείων της πόλης του Πύργου. Οι συμμετέχοντες μαθητές γυμνασίου κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις προκειμένου να συλλεγούν δημογραφικά δεδομένα. Περαιτέρω, επιστρατεύτηκαν δύο ερευνητικά εργαλεία, ιδιαίτερα διαδεδομένα στη διεθνή κοινότητα λόγω της αξιοπιστίας τους⸱ αφενός για τη μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Wong and Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS), αφετέρου για τη μέτρηση της αυτοαποτελεσματικότητας και των κινήτρων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Για την επεξεργασία των δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκαν η περιγραφική στατιστική και η επαγωγική ανάλυση, ως οι πλέον κατάλληλες μέθοδοι. Όσον αφορά στα αποτελέσματα, από την ανάλυση προκύπτει ότι υφίσταται άμεση συνάφεια μεταξύ συναισθηματικής νοημοσύνης και σχολικής απόδοσης, καθώς και μεταξύ της ανάπτυξης κινήτρων και της σχολικής απόδοσης. Συγκεκριμένα, καταγράφεται ότι μαθητές που παρουσιάζουν υψηλή βαθμολογία στην κλίματα της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κλίμακας των κινήτρων έχουν ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία, σε αντίθεση προς τους μαθητές με χαμηλή βαθμολογία, των οποίων η βαθμολογία στα ερωτηματολόγια είναι χαμηλή. Επιπλέον, παρατηρήθηκε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ των δύο μεταβλητών, ενώ φαίνεται ότι η συναισθηματική νοημοσύνη διαφοροποιείται βάσει του φύλου, σε αντίθεση με τα κίνητρα μάθησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Φωτακοπούλου-Α._Διπλωματική-Εργασία_EKP50_Final.pdf875.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.