Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/45006
Title: Επαγγελματοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων. Η περίπτωση της Ελλάδας
Authors: Μπελέρη, Θεοδώρα
metadata.dc.contributor.advisor: Παυλάκης, Εμμανουήλ
Keywords: επαγγελματισμός;professionalism;εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων;adult trainers training;Εκπαιδευτές ενηλίκων;adult educator;Εκπαιδευτικές ανάγκες;educational needs;Εκπαίδευση Ενηλίκων;adult education
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Σκοπός της παρούσας εμπειρικής έρευνας είναι η διερεύνηση της ωφελιμότητας των προγραμμάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων στην προετοιμασία των υποψηφίων για πιστοποίηση της εκπαιδευτικής επάρκειας, αλλά και η χρησιμότητά τους στην άσκηση του ρόλου τους μετά την πιστοποίηση. Ως μεθοδολογία επιλέχτηκε η ποσοτική προσέγγισης με τη μέθοδο του δειγματοληπτικού σχεδιασμού. Στην έρευνα συμμετείχαν 146 πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων που παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα που υλοποιείται από τα Κ.Ε.Κ. του Επιμελητηρίου Ηρακλείου. Η επιλογή του δείγματος έγινε με «βολική» δειγματοληψία. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο με κλειστές και ανοιχτές ερωτήσεις, ενώ η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων βασίστηκε στο στατιστικό πακέτο SPSS. Η έρευνα κατέδειξε μεταξύ άλλων, πως η συμβολή του επιμορφωτικού προγράμματος υπήρξε καταλυτική στη διαμόρφωση της θετικής στάσης απέναντι στη χρησιμότητα του προγράμματος, τόσο για τις εξετάσεις πιστοποίησης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., όσο και για τη βελτίωση του γνωστικού επιπέδου τους προκειμένου να ανταποκριθούν με επάρκεια στο ρόλο τους. Επίσης, τα ευρήματα της έρευνας αποτυπώνουν την ανάγκη των εκπαιδευτών για περισσότερη επιμόρφωση στις μεθόδους αντιμετώπισης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, καθώς και την ανάγκη για περισσότερες ώρες πρακτικής άσκησης.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΑΠ.pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons