Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44986
Title: Η Ανεστραμμένη Τάξη ως Συμπληρωματική Μέθοδος Σχολικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο
Authors: Τέτσιου, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Χαρτοφύλακα, Αντωνία-Μαρία
Keywords: εξ αποστάσεως εκπαίδευση;ανεστραμμένη τάξη;ενεργός μάθηση;υποκίνηση;αυτονομία
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Διάφοροι χωρικοί και χρονικοί περιορισμοί, σε συνδυασμό με την αναγκαιότητα της συνεχούς αναβάθμισης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των ατόμων αλλά και την εξέλιξη των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας, οδήγησαν στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στη σχολική εκπαίδευση. Μία από τις σχετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις είναι και η ανεστραμμένη τάξη. Η παρούσα έρευνα στόχο έχει να διερευνήσει την εφαρμογή του μοντέλου διδασκαλίας της ανεστραμμένης τάξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Διεξάγοντας μία βιβλιογραφική ανασκόπηση, απώτεροι στόχοι αυτής της έρευνας είναι: α) να διερευνηθεί αν το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης μπορεί να εφαρμοστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από την κινητοποίηση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών, της ενίσχυσης της παραδοσιακής διδασκαλίας, της προώθησης της αυτόνομης μάθησης, β) να προσδιοριστούν τα εμπόδια και οι περιορισμοί κατά την εφαρμογή αυτής της προσέγγισης. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας καταδεικνύουν πως το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης μπορεί να υποκινήσει τους μαθητές, να ενισχύσει την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας και να υποστηρίξει σε μεγάλο βαθμό την αυτονομία της μάθησης. Ωστόσο, οι ανεστραμμένες τάξεις πρέπει να σχεδιάζονται και να οργανώνονται λεπτομερώς και απαιτούν μεγάλη προσπάθεια από μέρους του εκπαιδευτικού που καθοδηγεί και παρακολουθεί όλη τη διαδικασία. Παράλληλα, η αναγκαιότητα ύπαρξης του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού και το κόστος, ενδέχεται να αποτελέσουν επιπρόσθετα προβλήματα στην εφαρμογή αυτής της μεθόδου. Για τον λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να εκπαιδεύονται σχετικά με την εφαρμογή της συγκεκριμένης παιδαγωγικής προσέγγισης, οι μαθητές θα πρέπει να ενημερώνονται, ενώ θα πρέπει συνολικά να υπάρχει προσεκτικός βραχυπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΤΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdf957.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.