Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44972
Title: Περιβαλλοντική υποβάθμιση και ποιότητα ζωής: γνώσεις και αντιλήψεις μαθητών Επαγγελματικού Λυκείου
Authors: Τουσίμη, Αικατερίνη
metadata.dc.contributor.advisor: Δημητρίου, Αναστασία
Keywords: περιβαλλοντική υποβάθμιση;περιβαλλοντικά προβλήματα;ποιότητα ζωής;γνώσεις;αντιλήψεις;μαθητές ΕΠΑΛ;environmental degradation;environmental problems;quality of life;knowledge;perception;Technical and Vocational School students
Issue Date: 21-Sep-1919
Abstract: Η παρούσα εμπειρική έρευνα διερευνά τις γνώσεις και τις αντιλήψεις των μαθητών ενός Επαγγελματικού Λυκείου σχετικά με την περιβαλλοντική υποβάθμιση και την ποιότητα ζωής, το μεταξύ τους συσχετισμό και τους τρόπους αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Συγκεκριμένα, μέσω συνεντεύξεων, καταγράφονται τα περιβαλλοντικά προβλήματα που θεωρεί σημαντικότερα ο κάθε μαθητής, όπως και η άποψή του για το ρόλο που παίζουν στην αντιμετώπισή τους τρεις παράγοντες: ο άνθρωπος, το κράτος και η επιστήμη με την τεχνολογία. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι ερωτώμενοι θεωρούν ως σημαντικότερο πρόβλημα τη ρύπανση (από απορρίμματα, απόβλητα και λύματα) και στη συνέχεια τα περιβαλλοντικά φαινόμενα με παγκόσμια εμβέλεια, όπως η τρύπα του όζοντος και η κλιματική αλλαγή. Σχετικά με την ποιότητα της ζωής, θεωρούν ότι ο σημαντικότερος παράγοντας που την καθορίζει είναι η ικανοποίηση των βασικών αναγκών-δικαιωμάτων του ανθρώπου (υγεία, τροφή, στέγη, εργασία), ενώ ακολουθούν η κοινωνική και οικονομική ευημερία, καθώς και η προσωπική ανάπτυξη και ικανοποίηση από τη ζωή. Αναφορικά με το συσχετισμό της περιβαλλοντικής υποβάθμισης με την ποιότητα ζωής, οι μαθητές πιστεύουν ότι οι επιπτώσεις της περιβαλλοντικής υποβάθμισης έχουν κυρίως αντίκτυπο στην υγεία του ανθρώπου. Τέλος, οι ερωτώμενοι μαθητές υποστηρίζουν, στην πλειοψηφία τους, πως το σημαντικότερο ρόλο στην αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής υποβάθμισης μπορεί να διαδραματίσει η αλλαγή της νοοτροπίας των ατόμων και η διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης, ενώ το κράτος μπορεί να συνεισφέρει με τη θέσπιση νόμων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων. Ο ρόλος της επιστήμης-τεχνολογίας θεωρείται δευτερεύων, ενώ σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί "πανάκεια¨για την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76595_ΤΟΥΣΙΜΗ_ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf472.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.