Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44755
Title: Τελικά, ο μαθητής μου είναι δίγλωσσος; Μαθητές Ρομά και διγλωσσία ως αναγνώριση του δικαιώματός τους σε μια ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία.
Authors: Μπούρμπου, Αναστασία
metadata.dc.contributor.advisor: Τσάφος, Βασίλειος
Keywords: Ρομά;Roma;Διγλωσσία;Bilingualism;Ακαδημαϊκή Πρόοδος;Academic Progress;Ένταξη;Integration;Εκπαιδευτικοί;Teachers
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκαν οι αντιλήψεις, οι στάσεις και οι γνώσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ70), που διδάσκουν σε τάξεις με μεγάλο ποσοστό μαθητών Ρομά, όσον αφορά τη δίγλωσση ταυτότητα των Ρομά μαθητών τους. Πιο συγκεκριμένα αφού προσεγγίσαμε εθνοπολιτισμικά και ταξικά την παρουσία των Ρομά στην Ελλάδα εστιάσαμε στην αμφίδρομη σχέση εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών με τους Ρομά μαθητές. Εντοπίζοντας στη γλώσσα των Ρομά (ρομανί) ένα δομικό χαρακτηριστικό της ταυτότητας τους και μελετώντας στη διεθνή βιβλιογραφία τη σύνδεση της διγλωσσίας με την ακαδημαϊκή πρόοδο και την ένταξη επιχειρήσαμε να μελετήσουμε τη σύνδεση των απόψεων και της διδασκαλίας των εκπαιδευτικών με τη διγλωσσία των μαθητών τους. Η έρευνα διενεργήθηκε τον Απρίλιο του 2019 και για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε αυτό – συμπληρούμενο ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως ενώ οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό τη δίγλωσση ταυτότητα των μαθητών τους, το ποσοστό αυτό μειώνεται όταν συσχετίζουν την ακαδημαϊκή επίδοση των Ρομά μαθητών με τη διγλωσσία. Ακόμα περισσότερο οι εκπαιδευτικοί ΄΄ δυσκολεύονται ΄΄ να συνδέσουν την ένταξη των μαθητών τους με το χαρακτηριστικό της διγλωσσίας και να εφαρμόσουν δίγλωσσα εκπαιδευτικά προγράμματα στην τάξη τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μπούρμπου Αναστασία.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.