Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44699
Title: Απόψεις νηπιαγωγών και γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας για την εμπλοκή τους στην εκπαίδευση των παιδιών τους σε σχέση με το κοινωνικο-οικονομικό τους υπόβαθρο: Συγκριτική μελέτη
Authors: Αθανασοπούλου, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Μπρούζος, Ανδρέας
Keywords: γονεϊκή εμπλοκή;κοινωνικοοικονομικό στρώμα;μορφωτικό επίπεδο;γονεϊκή μέριμνα/ανατροφή;επικοινωνία γονέα-εκπαιδευτικού;μάθηση στο σπίτι;συνεργασία οικογένειας-σχολείου
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Η παρούσα εργασία επιχείρησε να εξετάσει τις απόψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής και γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας ως προς την εμπλοκή των τελευταίων στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Συγκεκριμένα, εξέτασε τις απόψεις των δύο αυτών πλευρών σε σχέση με το κοινωνικο-οικονομικό στρώμα στο οποίο ανήκουν οι γονείς και την πιθανή επιρροή που μπορεί αυτό να έχει στην εμπλοκή τους. Μελετήθηκαν και οι έξι τύποι εμπλοκής της Epstein με περιπτώσεις προσαρμοσμένες στα ελληνικά δεδομένα. Η προσέγγιση που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική μέθοδος συλλογής δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 112 εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής και 158 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας από διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα. Όπως οι νηπιαγωγοί έτσι και τα παιδιά των γονέων του δείγματος εργάζονταν και φοιτούσαν αντίστοιχα κατά το σχολικό έτος 2018-2019 σε δημόσια νηπιαγωγεία του νομού Αττικής. Σύμφωνα με τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας οι νηπιαγωγοί του δείγματος αντιλαμβάνονται ότι το κοινωνικο-οικονομικό στρώμα στο οποίο ανήκουν οι γονείς επηρεάζει την εμπλοκή τους στους τέσσερις από τους έξι τύπους εμπλοκής και συγκεκριμένα στη γονεϊκή μέριμνα/ανατροφή, στην επικοινωνία με την εκπαιδευτικό, στη μάθηση στο σπίτι και στη συνεργασία με την κοινότητα/επικοινωνία των γονέων με τους γονείς των συμμαθητών των παιδιών τους, με τους γονείς από υψηλό και μεσαίο κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο να εμπλέκονται περισσότερο σε σχέση με αυτούς από το χαμηλό στρώμα. Αντιθέτως, οι συμμετέχοντες γονείς δεν αντιλαμβάνονται ότι το κοινωνικο-οικονομικό στρώμα στο οποίο ανήκουν και το μορφωτικό επίπεδο το οποίο έχουν να επηρεάζει την εμπλοκή τους σε κανέναν από τους έξι τύπους εμπλοκής. Οι απόψεις των εμπλεκόμενων διίστανται και γι’ αυτό παρουσιάζεται και μια διαφορετική από τη συνηθισμένη στη βιβλιογραφία άποψη, αυτή των γονέων που αντιλαμβάνονται διαφορετικά την εμπλοκή τους και φαίνεται εν τέλει ότι μπορεί γι’ αυτούς το στρώμα και η μόρφωση να μην επιδρά σε αυτή. Τα συμπεράσματα της έρευνας εμπλουτίζουν και επεκτείνουν τη βιβλιογραφία και ειδικά την ελληνόγλωσση στο χώρο του νηπιαγωγείου, καθώς οι περισσότερες αναφέρονται στο δημοτικό σχολείο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121579_ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ_ΜΑΡΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.