Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44375
Title: Δημόσιες βιβλιοθήκες και ψηφιακό μάρκετινγκ: Οι ιστοσελίδες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία επικοινωνιακής στρατηγικής των ελληνικών δημοσίων βιβλιοθηκών
Authors: Τρούτπεγλη, Κωνσταντινιά
metadata.dc.contributor.advisor: Διαμαντάκη, Αικατερίνη
Keywords: Πολιτιστικό μάρκετινγκ;Cultural marketing;Ψηφιακό μάρκετινγκ;Digital marketing;Μάρκετινγκ βιβλιοθηκών;Library marketing;Επικοινωνιακή στρατηγική;Communication strategy;Στρατηγική περιεχομένου;Content strategy;Ιστοσελίδες;Websites;Μέσα κοινωνικής δικτύωσης;Social media;Δημόσιες βιβλιοθήκες;Public libraries
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Οι δημόσιες βιβλιοθήκες είναι οργανισμοί με πολυδιάστατη δραστηριότητα η οποία ως επίκεντρο έχει τη συγκέντρωση, οργάνωση και διάθεση της γνώσης. Οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο έχουν επηρεάσει σχεδόν όλες τις παραδοσιακές λειτουργίες των βιβλιοθηκών και ο νέος ρόλος που καλούνται να επιτελέσουν έχει τα χαρακτηριστικά της λεγόμενης Βιβλιοθήκης 2.0 (Library 2.0). Παράλληλα, το μάρκετινγκ, και δη το ψηφιακό, καθίσταται αναγκαία εργασία στο πλαίσιο λειτουργίας των δημοσίων βιβλιοθηκών. Χωρίς αυτό οι βιβλιοθήκες δεν θα καταφέρουν να επικοινωνήσουν τη νέα τους ταυτότητα, να αναδείξουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και εν τέλει να ισχυροποιήσουν τη θέση τους ως δημόσιοι φορείς με κύριο μέλημα τη σύσφιξη των δεσμών της κοινότητας. Στην εργασία εξετάζεται η αναγκαιότητα υιοθέτησης πρακτικών μάρκετινγκ από τις δημόσιες βιβλιοθήκες με στόχο την καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση της κοινότητας. Τα βασικά εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ που μπαίνουν στο επίκεντρο της έρευνας είναι οι ιστοσελίδας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εξετάζονται τα χαρακτηριστικά της δομής και του περιεχομένου που τα παραπάνω εργαλεία πρέπει να πληρούν, ώστε αφενός να συμβάλουν στην ισχυροποίηση της δημόσιας εικόνας των βιβλιοθηκών και αφετέρου να ενθαρρύνουν την αμφίδρομη επικοινωνία και την ενεργή εμπλοκή των χρηστών. Στο ερευνητικό μέρος αναλύεται ο τρόπος παρουσίας των ελληνικών δημοσίων βιβλιοθηκών στο διαδίκτυο μέσα από τις ιστοσελίδες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αναδεικνύονται τα δυνατά και αδύναμα σημεία των πρακτικών που ακολουθούνται και απαντώνται ερωτήματα σχετικά με το εάν και σε ποιο βαθμό οι ελληνικές δημόσιες βιβλιοθήκες δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο με βάση μια ορισμένη και καλά σχεδιασμένη επικοινωνιακή στρατηγική.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons