Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44349
Title: Οπτική Επικοινωνία και Φεστιβάλ Κινηματογράφου ꞉ Οι Αφίσες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Νύχτες Πρεμιέρας» -1995 ΕΩΣ 2018- ως Μέσο Επικοινωνίας και Προβολής.
Authors: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ , ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Keywords: ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ;ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ;ΑΦΙΣΑ;ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ;ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ <ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ>;ΠΡΟΩΘΗΣΗ
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: «Η διαφήμιση ως μέσο επικοινωνίας είναι ένα από τα κύρια εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει σήμερα ένας πολιτιστικός οργανισμός προκειμένου να επικοινωνήσει αποτελεσματικά με το κοινό του, να χτίσει την ταυτότητά του, να προωθήσει τους στόχους και τις δραστηριότητές του» (Sifaki & Papadopoulou, 2015 ꞉ 458). Στα πλαίσια της επικοινωνιακής στρατηγικής τους οι πολιτιστικοί οργανισμοί για να γνωστοποιήσουν στο κοινό τις πολιτιστικές τους δράσεις παράγουν και δημοσιοποιούν πολλά μηνύματα. Παρόλα τα διάφορα ψηφιακά επικοινωνιακά μέσα που είναι διαθέσιμα σήμερα, η αφίσα θεωρείται ακόμη ιδανική για διαφήμιση. Συγκεκριμένα, η φεστιβαλική αφίσα συνιστά ένα εικαστικό και επικοινωνιακό μέσο υλοποίησης της επικοινωνιακής πολιτικής των κινηματογραφικών φεστιβάλ με σκοπό την κοινοποίηση και πληροφόρηση του κοινού για την έναρξη της εκδήλωσής τους. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, θα επιχειρήσουμε μια σύντομη αναφορά στα κινηματογραφικά φεστιβάλ ως πολιτιστικούς οργανισμούς και την επικοινωνιακή στρατηγική που ακολουθούν για να προσελκύσουν και να γνωστοποιήσουν τις δράσεις τους στο κοινό. Στη συνέχεια, θα προσεγγίσουμε την σημειωτική ανάλυση αλλά και το πεδίο της αφίσας ως μέσο επικοινωνίας και διαφήμισης, αλλά και του γραφιστικού σχεδιασμού καθώς συνδέεται άμεσα με το αντικείμενο της οπτικής επικοινωνίας. Ως μελέτη περίπτωσης για την εφαρμογή του θεωρητικού πλαισίου επιλέξαμε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Νύχτες Πρεμιέρας» και οι διαφημιστικές του αφίσες. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Νύχτες Πρεμιέρας» πραγματοποιείται κάθε Σεπτέμβρη στην Αθήνα και αποτελεί πλέον το καθιερωμένο ραντεβού με το κινηματογραφόφιλο κοινό της Αθήνας και όχι μόνο, παρουσιάζοντας ταινίες πρώτες προβολής από τον ανεξάρτητο Αμερικάνικο κινηματογράφο, τον ευρωπαϊκό, και όχι μόνο καθώς και ελληνικές παραγωγές. Η αφίσα για το φεστιβάλ συνιστά το πιο αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας, προβολής, διαφήμισης και προώθησης για το κοινό. Από τον πρώτο χρόνο του φεστιβάλ δημιουργείται μια αφίσα στα πλαίσια της επικοινωνιακής του πολιτικής, η οποία αντανακλά την οπτική ταυτότητα του θεσμού στο κοινό με σκοπό την προβολή του. Με την παρούσα εργασία στόχο έχουμε να εξετάσουμε το ρόλο της αφίσας από την πρώτη διοργάνωση του φεστιβάλ το 1995 μέχρι σήμερα, και να εντοπίσουμε τους παράγοντες εκείνους που προσδιορίζουν τις αλλαγές της επικοινωνιακής στρατηγικής και κατ’ επέκταση την προσπάθεια του φεστιβάλ να βελτιώσει την οπτική του ταυτότητα. Εν κατακλείδι, με τη συγκεκριμένη μελέτη θα εντοπίσουμε στις αφίσες τυχόν αλλαγές στη μορφή, το περιεχόμενο, τα μοτίβα, τις τεχνικές, τις ομοιότητες αλλά και την επανάληψη. Θα δούμε τον τρόπο που το φεστιβάλ προσεγγίζει κάθε χρόνο την αφίσα για να προσελκύσει το κοινό και την εξέλιξη της επικοινωνιακής του στρατηγικής όπως αυτή προκύπτει υπό τις καλλιτεχνικές διευθύνσεις του Γιώργου Τζιώτζιου (1995-1999), Χρήστου Μήτση (1999-2007), Ορέστη Ανδρεαδάκη (2007-2016), Λουκά Κατσίκα (2016-2018).
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
std125020 ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ3.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.