Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44081
Title: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ως μέρος της επικοινωνιακής πολιτικής των πολιτιστικών οργανισμών για την προσέλκυση παιδικού κι εφηβικού κοινού. Η περίπτωση του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ)
Authors: Ευαγγέλου, Θεοδώρα
metadata.dc.contributor.advisor: Λαβράνος, Χαρίλαος-Στυλιανός
Keywords: Πολιτιστικοί Oργανισμοί;Cultural Οrganizations;Επικοινωνία;Communication;Μοντέλα Επικοινωνίας;Communication Models;Εκπαιδευτικά Προγράμματα;Educational Programs;Εκπαιδευτικές δράσεις;Educational Actions;Παιδικό και Εφηβικό Κοινό;Children and Adolescent Audience;Επικοινωνιακή Στρατηγική;Communication Strategy;Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ);Piraeus Bank Group Cultural Foundation (PIOP)
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Οι σημερινοί πολιτιστικοί οργανισμοί, την εποχή της ψηφιο-επικοινωνιακής επανάστασης εφαρμόζουν ποικίλες επικοινωνιακές στρατηγικές με σκοπό να γίνουν κύτταρα εκπαίδευσης στην υπηρεσία της κοινωνίας. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη των θεωριών που αφορούν την επικοινωνιακή στρατηγική των πολιτιστικών οργανισμών καθώς επίσης και την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθούν στη προσπάθεια τους να προσελκύσουν παιδικό και νεανικό κοινό κυρίως μέσω της υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γεγονός που αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την μακροημέρευσή, ευημερία και βιωσιμότητα τους. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας (βιβλία, άρθρα, κ.ά.) σχετικά με τις στρατηγικές επικοινωνίας που ακολουθούν οι πολιτιστικοί οργανισμοί για να προσεγγίσουν ένα πιο ειδικό κοινό και συγκεκριμένα παιδιά κι εφήβους κυρίως μέσα από διάφορες μεθόδους εκπαίδευσης. Η περίπτωση η οποία επιλέχθηκε προς μελέτη για την στρατηγική επικοινωνία που ακολουθεί αλλά και για την ανάλυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που διαθέτει ως μέρος της ευρύτερης εκπαιδευτικής πολιτικής του είναι το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) λόγω της πλούσιας πολιτιστικής του δράσης αλλά και της πολύπλευρης δραστηριότητας του στο χώρο του πολιτισμού που εξαπλώνεται σε όλο τον ελλαδικό χώρο μέσω του Δικτύου Θεματικών Μουσείων του. Οι πληροφορίες για την επικοινωνιακή του στρατηγική αντλήθηκαν μέσα από την πραγματοποιθείσα ποιοτική έρευνα με την εφαρμογή της μεθόδου της ημιδομημένης συνέντευξης με την υπεύθυνη επικοινωνίας και την υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος καθώς και από την έρευνα κοινού με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου εκπαιδευτικών. Μέσα από την μελέτη της συγκεκριμένης περίπτωσης επιχειρείται μια παρουσίαση και ανάλυση των καινοτόμων προγραμμάτων και δράσεων που υλοποιούνται από το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς για την προσέλκυση παιδικού κι εφηβικού κοινού ενώ μέσω της έρευνας που επιλέχθηκε εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την αποτίμηση και αξιολόγηση της επικοινωνιακής στρατηγικής που ακολουθεί το συγκεκριμένο Ίδρυμα. Επιπροσθέτως αξιολογούνται τα αποτελέσματα της έρευνας (ανάλυση ερωτηματολογίων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, ανάλυση συνεντεύξεων με στελέχη του Ιδρύματος) και διατυπώνονται προτάσεις προς βελτίωση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΜ 103037 ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.