Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/44070
Title: «Οι ψηφιακές τεχνολογίες στα μουσεία ως μέσο επικοινωνίας με το κοινό. Συγκριτική μελέτη των εφαρμογών του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου»
Authors: Καραγιάννη, Κωνσταντία
metadata.dc.contributor.advisor: Τσενέ, Λήδα
Keywords: Ψηφιακό περιβάλλον;Επικοινωνιακή στρατηγική;Διάχυτη Νοημοσύνη (AmI);Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης- ΑΜΘ;Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου- ΑΜΗ
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει το ρόλο των ΤΠΕ στην επικοινωνιακή στρατηγική του σύγχρονου αρχαιολογικού μουσείου και διερευνά τη συμβολή των ψηφιακών τεχνολογιών σε δύο επίπεδα: Καταρχάς ως εργαλείο marketing για την εξωστρέφεια, προβολή και ενημέρωση των δραστηριοτήτων του, μέσα από την ιστοσελίδα και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Tο μουσείο ανοίγει μια σύγχρονη πύλη εισόδου, προκαλεί το ενδιαφέρον του ψηφιακού επισκέπτη και τον παρακινεί να γνωρίσει τις συλλογές και τις δράσεις του. Η τεχνολογία είναι εργαλείο για την κατασκευή της δημόσιας εικόνας και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του. Αξιοποιείται για την καλλιέργεια προσωπικής σχέσης με το κοινό ή το μη κοινό και ταυτόχρονα ανοίγει διαύλους αμφίδρομης επικοινωνίας. Η έρευνα εστιάζει στη λειτουργία των ψηφιακών εφαρμογών ως μέρος των εκθεσιακών προγραμμάτων για την επικοινωνία με το κοινό. Πρόκειται για λειτουργία που δίνει στο αρχαιολογικό περιεχόμενο μια προσιτή διάσταση, το κάνει κατανοητό, ενισχύει τις αντιληπτικές ικανότητες των επισκεπτών, διευκολύνει το έργο των επιμελητών και τη μαθησιακή διαδικασία, βοηθά το κοινωνικό σύνολο να βιώσει τη μουσειακή εμπειρία μέσα από πολυαισθητηριακές καταστάσεις και να εκτιμήσει την αξία και την μοναδικότητα των εκθεμάτων. Το μουσείο με τις ψηφιακές τεχνολογίες αποκτά ένα σύγχρονο και ελκυστικό προφίλ και καθιερώνεται ως σημείο αναφοράς και φιλόξενος χώρος ψυχαγωγίας και αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου, διευρύνει το κοινό του και κατά συνέπεια εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά του. Από τη σύγκριση των ψηφιακών εφαρμογών δύο κορυφαίων μουσείων, του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης (ΑΜΘ) με την πρωτοποριακή έκθεση «Makedonopixels» (2010) και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου (ΑΜΗ) (2015) από τον ίδιο ερευνητικό φορέα, το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) –Ινστιτούτο Πληροφορικής (ΙΠ), επιχειρείται να καταδειχθούν οι τάσεις του σύγχρονου αρχαιολογικού μουσείου απέναντι στο ζήτημα της ένταξης ψηφιακών τεχνολογιών στο εκθεσιακό του πρόγραμμα. Εξετάζεται αν αποτελεί καλή πρακτική για την ενίσχυση της επικοινωνιακής στρατηγικής του αρχαιολογικού μουσείου. Για το λόγο αυτό διενεργήθηκε πρωτογενής ποιοτική έρευνα μέσω συνεντεύξεων και δευτερογενής με συγκέντρωση δημοσιευμένων στοιχείων στο διαδίκτυο.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konstantia_Karagianni_The role of ICT in museums as part of the communication strategy_2019.pdf«Οι ψηφιακές τεχνολογίες στα μουσεία ως μέσο επικοινωνίας με το κοινό. Συγκριτική μελέτη των εφαρμογών του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου»2.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons