Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43968
Title: Οι ανάγκες των ενηλίκων εκπαιδευομένων σε σχέση με την Αγγλική ως ξένη γλώσσα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Η περίπτωση της Ελληνικής Μουσουλμανικής Μειονότητας
Authors: Καζαντζή, Ελένη Φανή
metadata.dc.contributor.advisor: Ζαφείρη, Μακρίνα
Keywords: adult education;Second Chance Schools;EFL;minority learners;needs analysis;εκπαίδευση ενηλίκων;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας;μειονοτικοί εκπαιδευόμενοι;ανάλυση αναγκών
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Η συζήτηση γύρω από τις μειονότητες και τα ζητήματά τους είναι ιδιαίτερα έντονη τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αλλαγές που συνέβησαν τόσο στην Ευρώπη όσο και διεθνώς προκάλεσαν πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές, καθώς και την επανεξέταση πολιτισμικών ταυτοτήτων. Οι μουσουλμανική κοινότητα στην Ελλάδα αντιμετώπισε δυσμενείς συνθήκες όσον αφορά την εκπαίδευση και την επαγγελματική της ανάπτυξη, γεγονός που εμπόδισε την οικονομική της ευημερία και την κοινωνική της πρόοδο. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να συμβάλει σε αυτή τη συζήτηση, επικεντρώνοντας την προσοχή της στην ελληνική μουσουλμανική μειονότητα και την προσπάθειά της να μάθει την Αγγλική ως ξένη γλώσσα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Η μελέτη επικεντρώνεται σε έξι ΣΔΕ που επιλέχθηκαν με βάση την τοποθεσία τους σε περιοχές με ισχυρή μουσουλμανική παρουσία. Ο πρωταρχικός στόχος αυτής της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι μαθησιακές ανάγκες των μουσουλμάνων εκπαιδευομένων σχετικά με την Αγγλική γλώσσα στα ΣΔΕ, τα κίνητρα που τους ωθούν να τη μάθουν, καθώς και οι δυσκολίες που συναντούν σε αυτή τους την προσπάθεια. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιήθηκαν τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές μέθοδοι συλλογής δεδομένων με σκοπό την τριγωνoποίηση των στοιχείων. Επιπλέον, το θέμα εξετάστηκε από την οπτική γωνία τόσο των εκπαιδευομένων όσο και των εκπαιδευτών, προκειμένου να παρουσιαστεί μια σαφέστερη εικόνα της κατάστασης. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι μουσουλμάνοι εκπαιδευόμενοι έχουν συνδέσει τα οφέλη της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας με πρακτικά θέματα όπως η επικοινωνία κατά τη διάρκεια ταξιδιών στο εξωτερικό και η ενίσχυση των επαγγελματικών τους προοπτικών. Όσον αφορά τα μαθησιακά εμπόδια που αντιμετωπίζουν, αυτά αφορούν κοινά ζητήματα στην εκπαίδευση ενηλίκων, όπως η έλλειψη χρόνου και η κούραση, καθώς και η ανεπαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας, η οποία επηρεάζει τη μαθησιακή τους πορεία. Τέλος, τόσο οι εκπαιδευόμενοι όσο και οι εκπαιδευτές συμφωνούν ότι η εκμάθηση Αγγλικών στα ΣΔΕ θα μπορούσε να αναβαθμιστεί με περισσότερες ώρες διδασκαλίας και καταλληλότερες υποδομές.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121407_KAZANTZI_ELENIFANI.pdfΔιπλωματική εργασία2.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons