Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43854
Title: Επαγγελματική Ανάπτυξη και Εργασιακή Ικανοποίηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: Διαμάντης, Γρηγόριος
metadata.dc.contributor.advisor: Πετρίδου, Ευγενία
Keywords: Επαγγελματική Ανάπτυξη;Professional Development;Εργασιακή Ικανοποίηση;Job Satisfaction;Εκπαιδευτικοί;Teachers
Issue Date: 21-Sep-2019
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες, πολλοί διεθνείς οργανισμοί εστιάζουν την προσοχή τους σε ζητήματα ικανοποίησης και απόδοσης των εκπαιδευτικών από την εργασία τους, με στόχο την παροχή ποιοτικότερης εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση απόψεων / αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με το κατά πόσο η εργασιακή ικανοποίηση που αποκομίζουν από διάφορες συνθήκες της επαγγελματικής τους ζωής επηρεάζεται από την επαγγελματική τους ανάπτυξη με όποιες μορφές. Για τη συλλογή των στοιχείων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο ESI, για την ανίχνευση των απόψεων που αφορούν στην εργασιακή ικανοποίηση, καθώς και ερωτηματολόγιο δομημένο από τον ερευνητή για την ανίχνευση απόψεων που αφορούν στην επαγγελματική ανάπτυξη. Η έρευνα διενεργήθηκε τον Απρίλιο του 2019 σε δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Η διανομή των ερωτηματολογίων έγινε ηλεκτρονικά, με το δείγμα να αποτελείται από 111 εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων. Από τη στατιστική ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων, οι εκπαιδευτικοί νιώθουν ικανοποιημένοι από την εργασία τους, ιδιαίτερα, με την ευχάριστη και δημιουργική φύση του επαγγέλματος, τις καλές σχέσεις και τη συνεργασία μεταξύ συναδέλφων. Αντίθετα, η ικανοποίηση για τις οικονομικές τους απολαβές ήταν χαμηλή. Όσον αφορά στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και την ικανοποίηση που αυτή προσδίδει στην εργασία, οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται αναποφάσιστοι. Οι σημαντικότεροι παράγοντες θετικής επίδρασης αφορούν στη συμμετοχή σε δραστηριότητες ανάπτυξης που προετοιμάζονται από τον διευθυντή, τη διδασκαλία συναφών αντικειμένων με την ειδικότητά τους, την καλλιέργεια υποστηρικτικής κουλτούρας και τη διαρκή μάθηση, καθώς και την ενασχόληση με άτυπες μορφές μάθησης. Αντιθέτως, η μικρή ως ελάχιστη χρηματοδότηση για την υλοποίηση δραστηριοτήτων ανάπτυξης, αλλά και η μικρή συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, εμφανίζονται ως τα σημαντικότερα εμπόδια, σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121743_DIAMANTIS_GRIGORIOS.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.