Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43823
Title: Κίνητρα και προσδοκίες των εκπαιδευτικών του Νομού Αττικής ως προς την επιλογή της Ειδικής ή Γενικής Εκπαίδευσης
Authors: Αυγερινούδη, Δήμητρα Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Παυλινέρη , Παναγιώτα
Keywords: Κίνητρα;Motivations;Προσδοκίες;Expectations;Eπιλογή;Choice;Εκπαιδευτικοί;Teachers
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Η κατανόηση της επιλογής κατεύθυνσης διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς συμβάλλει στην αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης στην εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η μελέτη της επιρροής των κινήτρων και των προσδοκιών των εκπαιδευτικών που επηρεάζουν την επιλογή τους σχετικά με την κατεύθυνση διδασκαλίας. Ο προαναφερθέν σκοπός επιτυγχάνεται με την εφαρμογή ποσοτικής μεθόδου σε πρωτογενή στοιχεία, όπως συγκεντρώθηκαν με τη βοήθεια σχετικού ερωτηματολογίου που συνετάχθη περιλαμβάνοντας αποκλειστικά ερωτήσεις κλειστού τύπου. Εκατόν πενήντα τρεις (153) εκπαιδευτικοί των υπό μελέτη κατευθύνσεων διδασκαλίας, που εργάζονταν στο Νομό Αττικής, κατά το σχολικό έτος 2018-2019, παρέθεσαν τις απαντήσεις τους στο χρησιμοποιηθέν ερευνητικό εργαλείο. Αναφορικά με τα κίνητρα, κύρια ευρήματα της έρευνας αποτελούν η αναγνώριση δύο εξωτερικών κινήτρων ως πλέον σημαντικά για τους εκπαιδευτικούς της γενικής κατεύθυνσης, αυτό των οικονομικών απολαβών και αυτό του ελαχιστοποιημένου ωραρίου εργασίας συγκριτικά με άλλα επαγγέλματα. Αντιστοίχως, οι εκπαιδευτικοί της ειδικής κατεύθυνσης, αναγνωρίζουν ως σημαντικότερα κίνητρα ένα αλτρουιστικό, αυτό της κοινωνικής συνεισφοράς και ένα εσωτερικό, αυτό της μεταφοράς των γνώσεων και των εμπειριών. Το κίνητρο της διαφορετικής περιοχής τοποθέτησης χρόνο με το χρόνο αποτελεί αντικίνητρο τόσο για τους εκπαιδευτικούς της γενικής όσο και της ειδικής εκπαίδευσης. Αναφορικά με τις προσδοκίες, οι εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης αναγνωρίζουν ως μια από τις σημαντικότερες προσδοκίες αυτήν της κοινωνικής συνεισφοράς και της μετάδοσης των γνώσεων στους μαθητές, ενώ της ειδικής εκπαίδευσης την επικοινωνία με τους συνάδελφους τους. Η γνωριμία καινούριων πόλεων για τους εκπαιδευτικούς και των δυο κατευθύνσεων διδασκαλίας αποτελεί τη λιγότερο σημαντική προσδοκία. Τέλος, η παρούσα έρευνα συμβάλλει στον εμπλουτισμό των σχετικών ερευνών με κίνητρα και προσδοκίες των εκπαιδευτικών και αποτελεί σύγχρονη παρακαταθήκη σε αυτές, καλύπτει κίνητρα και προσδοκίες που δεν έχουν εξεταστεί σε προϋπάρχουσες έρευνες ούτε στον ελληνικό αλλά ούτε και στο διεθνή χώρο. Πιθανές προεκτάσεις της παρούσας έρευνας αποτελούν η εξέταση περισσοτέρων κινήτρων και προσδοκιών, η διεξαγωγή της έρευνας με εναλλακτικό ερευνητικό εργαλείο και διαφορετική μέθοδο ανάλυσης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
115087_ΑΥΓΕΡΙΝΟΥΔΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΡΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons