Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43776
Title: Η επίδραση της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής στα Προγράμματα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης Ελλάδας και Κύπρου κατά την περίοδο 2000-2015
Authors: Κοτσανίδου, Ελένη
metadata.dc.contributor.advisor: Ζμας, Αριστοτέλης
Keywords: Ευρωπαϊκή Ένωση;European Union, educational policy, Greece, Cyprus,Curricula Study Programs;εκπαιδευτική πολιτική;educational policy;Ελλάδα;Greece;Κύπρος;Cyprus;Προγράμματα Σπουδών;Curricula Study Programs
Issue Date: 21-Sep-2019
Abstract: Περίληψη Κατά την τελευταία εικοσαετία, στο πλαίσιο της πολιτικής και οικονομικής της ολοκήρωσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναχθεί σε ένα υπερεθνικό οικοδόμημα με διερυμένες αρμοδιότητες σε τομείς, που παραδοσιακά ανήκαν στο εθνικό κράτος. Ως ένας σχηματισμός με πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά ασκεί σημαντική επιρροή στα εκπαιδευτικά συστήματα των κρατών-μελών της είτε μέσω του εκπαιδευτικού λόγου, που αναπτύσσει, είτε μέσω στοχευμένων δράσεων και προγραμμάτων, που υλοποιεί, είτε μέσω μέσω της συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων, διεξαγωγής συγκριτικών ερευνών και καθιέρωσης αξιολογικών δεικτών. Κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί το αποτύπωμα της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη των Προγραμμάτων Σπουδών στην Ελλάδα και την Κύπρο κατά το χρονικό διάστημα 2000-2015. Ως μέθοδος διεξαγωγής της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Αξιοποιήθηκαν ως ερευνητικό υλικό πρωτογενή, επίσημα εκπαιδευτικά κείμενα της Ε.Ε., της Ελλάδας και της Κύπρου, που εμπίπτουν στο χρονικό διάστημα που εξετάζεται. Κατά την ερευνητική διαδικασία και με βάση τα ερευνητικά ερωτήματα συγκροτήθηκε το σύστημα κατηγοριών και ακολούθησε η θεματική ανάλυση του υπό έρευνα υλικού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως στα Αναλυτικά Προγράμματα και των δύο χωρών αντανακλάται σε μεγάλο βαθμό ο κοινοτικός λόγος αυτής της περιόδου και σε επίπεδο ρητορικής, αλλά και σε επίπεδο παρεμβάσεων. Συγκεκριμένα, τόσο στην περίπτωση της Ελλάδας στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (2003) και στα Αναλυτικά Προγράμματα του Νέου Σχολείου (2011), όσο και στην περίπτωση της Κύπρου στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας (2010) επιχειρείται η προαγωγή της γλωσσομάθειας, η αναβάθμιση του γλωσσικού, φυσικομαθηματικού και ψηφιακού γραμματισμού με την παράλληλη καλλιέργεια των εγκάρσιων δεξιοτήτων και η προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση, ενέργειες οι οποίες εναρμονίζονται με τα κελεύσματα της ευρωπαϊκής ατζέντας για τα εκπαιδευτικά συστήματα των κρατών-μελών.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104913_ΚοτσανίδουΕλένη.pdfΚύριο Σώμα Διπλωματικής1.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons