Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43735
Title: «H αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία με την εφαρμογή του μοντέλου D. Perkins. Η περίπτωση των εκπαιδευομένων στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης του Νομού Θεσσαλονίκης»
Authors: Παπασκουλή, Ιωάννα
metadata.dc.contributor.advisor: Βιρβιδάκη, Αικατερίνη
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων/Adult education;Perkins;Αισθητική εμπειρία/Aesthetic Experience;Κριτικός Στοχασμός/Critical thinking;Εσπερινά Επαγγελματικά Σχολεία (Ε ΕΠΑΛ)/Evening Vocational High School (E EPAL)
Issue Date: 21-Sep-2019
Abstract: Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο ζήτημα της αξιοποίησης της αισθητικής εμπειρίας στη μαθησιακή διεργασία με την εφαρμογή του μοντέλου D.Perkins. Αφορά μια εκπαιδευτική εφαρμογή ερευνητικού χαρακτήρα με στόχο τη διερεύνηση της αντίδρασης των εκπαιδευομένων σε καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές όπως η χρήση της τέχνης ως εκπαιδευτικού εργαλείου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δευτεροβάθμια εκπαιδευτική δομή, συγκεκριμένα στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης στο νομό Θεσσαλονίκης. Για την υλοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος και συγκεκριμένα η εμπειρική έρευνα. Συμμετείχαν 30 εκπαιδευόμενοι από δυο τμήματα της Γ΄ Τάξης. Πραγματοποιήθηκαν δυο δίωρες συναντήσεις, μία για κάθε τμήμα την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές του Πάσχα. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με συνέντευξη, ερωτηματολόγια και παρατήρηση. Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν ότι κατά την εκπαιδευτική τους εμπειρία οι συμμετέχοντες είχαν επαφή με διάφορες μορφές τέχνης, όχι όμως ενταγμένες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά την διάρκεια διεξαγωγής της έρευνας παρατηρήθηκαν θετικές αντιδράσεις των εκπαιδευομένων αναφορικά με την αξία της τέχνης στην εκπαιδευτική πρακτική. Σε ότι αφορά το ζήτημα του κριτικού στοχασμού, παρατηρήθηκε σε πρώιμο στάδιο, ο οποίος θα μπορούσε να ενδυναμωθεί με την επανάληψη της διαδικασίας. Οι προτάσεις που προκύπτουν αφορούν τους εκπαιδευτικούς της Εσπερινής Εκπαίδευσης για τον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων με την ενσωμάτωση του μοντέλου παρατήρησης του Perkins προς μια πειραματική εφαρμογή στα διδακτικά τους αντικείμενα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
126890_ΠΑΠΑΣΚΟΥΛΗ_ΙΩΑΝΝΑ.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής"20.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.