Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43712
Title: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χειρισμό ζητημάτων σχολικής βίας
Authors: Βούλγαρης, Κωνσταντίνος
metadata.dc.contributor.advisor: Λιακοπούλου, Μαρία
Keywords: Σχολική βία;School bullying;Επιμόρφωση;Reeducation;Εκπαιδευτικοί;Teachers;Eπιμορφωτικές ανάγκες;Reeducation needs
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις και απασχολεί ολοένα και περισσότερο την επιστημονική εκπαιδευτική κοινότητα. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κρίνεται αναγκαία, γιατί προσφέρει τη γνώση ή την ενίσχυση της υπάρχουσας γνώσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη σοβαρότητα και την έκταση του σχολικού εκφοβισμού, τις συνέπειες για τα θύματα, τους θύτες, τις οικογένειές τους, τη σχολική κοινότητα και ολόκληρη την κοινωνία. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελεί η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, και κατά πόσο η επιμόρφωσή τους θα συμβάλλει στην αποτελεσματική πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση του φαινομένου σχολικής βίας στις σχολικές μονάδες και θα ικανοποιήσει τις επιμορφωτικές τους ανάγκες. Η έρευνα διενεργήθηκε κατά το διδακτικό έτος 2018-2019 σε δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης των Τρικάλων και αναφέρεται στις απόψεις 150 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη σχολική βία και την επιμόρφωσή τους για το συγκεκριμένο θέμα. Οι απόψεις τους εκφράστηκαν μέσω ερωτηματολογίων, τα οποία κλήθηκαν να συμπληρώσουν. Η μελέτη και η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της ποσοτικής ανάλυσης. Από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων προέκυψε πως όλοι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της επιμόρφωσης σε θέματα σχολικής βίας, αν και η συμμετοχή τους σε αντίστοιχα προγράμματα επιμόρφωσης είναι ιδιαίτερα μειωμένη. Επίσης, θεωρούν πως η έλλειψη υποστηρικτικών κρατικών δομών, η μη υποχρεωτική επιμόρφωση και η μη επαρκής συνεργασία με τους γονείς, είναι οι κύριοι παράγοντες της ελλιπούς επιμόρφωσής τους.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
111850_ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ_ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.