Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43670
Title: Ηγεσία και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών: Εμπειρική έρευνα σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης των Κυκλάδων
Authors: Αξαοπούλου, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Σταφυλά, Αμαλία
Keywords: Επαγγελματική ικανοποίηση;Job satisfaction;Ηγεσία;Leadership;Εκπαιδευτικοί;School teachers;Έρευνα;Research;Κυκλάδες;Cyclades
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Σκοπός της ποσοτικής αυτής έρευνας είναι να εξετάσει τους κυριότερους παράγοντες που σχετίζονται με την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των σχολείων των Κυκλάδων, εστιάζοντας στην επίδραση του στυλ ηγεσίας που ασκεί ο διευθυντής / η διευθύντρια της σχολικής μονάδας σε αυτήν. Η έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα 21 Ιανουαρίου με 12 Φεβρουαρίου 2019. Δείγμα της αποτέλεσαν 188 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούσαν το σχολικό έτος 2018-2019 σε δημόσια σχολεία των Κυκλάδων. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου ερωτήσεων κλειστού τύπου. Αναλύσεις περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής έγιναν μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS. Αναδείχθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι μέτρια προς πολύ ικανοποιημένοι από το επάγγελμά τους γενικά και από το επάγγελμά τους όσο εργάζονται με τον διευθυντή / τη διευθύντριά τους. Είναι μέτρια ικανοποιημένοι από τη διοικητική οργάνωση του σχολείου, από τις σχέσεις με τον διευθυντή, τους μαθητές, τους γονείς των μαθητών τους και την κοινωνία, από το σχολικό κλίμα και από το ωράριο λειτουργίας του σχολείου. Δηλώνουν χαμηλή ικανοποίηση ως προς την κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου τους, την επαγγελματική ανάπτυξη και τις οικονομικές τους απολαβές. Το εφαρμοζόμενο στυλ ηγεσίας από τους διευθυντές / τις διευθύντριές τους είναι το μετασχηματιστικό, έπειτα το συναλλακτικό και σε μικρό βαθμό εφαρμόζεται η παθητική / προς αποφυγήν ηγεσία. Αναδείχθηκε υψηλή θετική συσχέτιση της μετασχηματιστικής ηγεσίας και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, μικρή θετική συσχέτιση του συναλλακτικού στυλ ηγεσίας, ενώ μέτρια αρνητική είναι η συσχέτιση του στυλ της παθητικής / προς αποφυγήν ηγεσίας «laissez faire» με την επαγγελματική ικανοποίησή τους. Τα δημογραφικά και επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά δεν επιδρούν γενικά στην ικανοποίηση από το επάγγελμά τους. Η έρευνα επισημαίνει τις ωφέλειες του συνδυασμού του μετασχηματιστικού και του συναλλακτικού στυλ ηγεσίας για τους εκπαιδευτικούς και βοηθάει τους σχολικούς ηγέτες να βελτιώσουν τις πρακτικές τους, προκειμένου να διοικούν αποτελεσματικότερα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121610_ΑΞΑΟΠΟΥΛΟΥ_ΜΑΡΙΑ.pdfΚυρίως_σώμα_διπλωματικής_εργασίας_με_παραρτήματα1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.