Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43644
Title: Κίνητρα και Εμπόδια Συμμετοχής Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Επιμορφωτικά Προγράμματα
Authors: ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
metadata.dc.contributor.advisor: ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: Επιμόρφωση;Κίνητρα;Εμπόδια;Εκπαιδευτικοί;Δευτεροβάθμια
Issue Date: 21-Sep-2019
Abstract: Η εργασία αυτή ασχολείται με το ζήτημα της συμμετοχής εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε επιμορφωτικά προγράμματα και είχε ως στόχο την καταγραφή παραγόντων που διαμορφώνουν τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην επιμόρφωση. Ειδικότερα στα πλαίσια της εργασίας επιχειρήθηκε να καταγραφεί ο βαθμός συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιμορφώσεις, η εκτίμηση τους για την αναγκαιότητα της επιμόρφωσης καθώς και για την επάρκεια των προσφερόμενων επιμορφωτικών ευκαιριών. Η έρευνα εστίασε στη διερεύνηση των κινήτρων και των εμποδίων που σύμφωνα με την εκτίμηση των εκπαιδευτικών επηρεάζουν την απόφαση συμμετοχής σε επιμορφώσεις. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήματα, ενώ το δείγμα αποτέλεσαν 207 εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Τρικάλων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υψηλό βαθμό συμμετοχής σε σεμινάρια κατά τα 5 τελευταία χρόνια αν και θεωρούν πολύ αναγκαία την επιμόρφωση για την άσκηση των καθηκόντων τους, ενώ εκφράζουν μέτρια ικανοποίηση από τα προγράμματα που παρακολούθησαν. Τα κυριότερα κίνητρα συμμετοχής σε επιμορφωτικά σεμινάρια ήταν εκείνα που σχετίζονταν με τα χαρακτηριστικά και τις προσωπικές αξίες των εκπαιδευτικών καθώς κι εκείνα που σχετίζονταν με την επαγγελματική ανάπτυξή τους. Τα κυριότερα εμπόδια που κατέγραψε η έρευνα ήταν εκείνα που σχετίζονταν με τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων επιμορφωτικών προγραμμάτων. Καθώς οι περιορισμοί της έρευνας δεν επιτρέπουν τη γενίκευση των αποτελεσμάτων της, καθίσταται σαφές ότι επιβάλλεται η συνέχιση των ερευνητικών προσπαθειών για τη διερεύνηση ζητημάτων σχετικών με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
126766_ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ_ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ .pdfΣώμα διπλωματικής και παραρτήματα1.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons