Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43624
Title: Η στάση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στην γονεϊκή εμπλοκή στο σχολείο. Συγκριτική μελέτη μεταξύ εκπαιδευτικών πολυθέσιων και ολιγοθέσιων σχολείων.
Authors: Ατσαλίνου, Παρασκευή
metadata.dc.contributor.advisor: Μπρούζος, Ανδρέας
Keywords: Γονεϊκή εμπλοκή;Ολιγοθέσιο σχολείο;Εκπαίδευση;Εκπαιδευτικοί
Issue Date: 28-Sep-2019
Abstract: Στόχος αυτής της μελέτης είναι η εξέταση των στάσεων των εκπαιδευτικών πολυθέσιων και ολιγοθέσιων σχολείων ως προς την εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μελετώνται οι απόψεις και οι στάσεις 100 εκπαιδευτικών που εργάζονται σε μικρά και μεγάλα σχολεία του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σχετικά με την αξία της γονεϊκής εμπλοκής, με την ικανοποίησή τους από αυτήν, με τις αντιλήψεις τους για τα στοιχεία εκείνα που εμποδίζουν την σχέση των εκπαιδευτικών με τους γονείς αλλά και με τα στοιχεία εκείνα που την καθιστούν απαραίτητη. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου 2019, σε δείγμα όλων των εκπαιδευτικών όλων των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν ποσοτική και ο τρόπος συλλογής των δεδομένων που αξιοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου και ερωτήσεις της κλίμακας Likert. Από τις απαντήσεις μετρήθηκαν η στάση των εκπαιδευτικών ως προς την γονεϊκή εμπλοκή, η αντίληψη των εκπαιδευτικών στη δυνατότητα των γονέων να παρέχουν βοήθεια στα παιδιά τους, οι παράγοντες που εμποδίζουν τους γονείς να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι παράγοντες που την καθιστούν απαραίτητη. Όλα αυτά μελετήθηκαν σε σχέση με την οργανικότητα του σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τη σημασία και τη συνεισφορά της εμπλοκής των γονέων στην εκπαιδευτική πράξη. Η πλειονότητα του δείγματος θεωρεί ότι η αξία της γονεϊκής εμπλοκής είναι μεγάλη. Στο ερώτημα που αφορά την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τη συνεργασία τους με τους γονείς παρατηρήθηκε ουδέτερη στάση ενώ στο τρίτο ερευνητικό ερώτημα φαίνεται ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στη σχέση τους με τους γονείς δεν διαφέρουν σημαντικά ως προς την οργανικότητα του σχολείου. Τέλος, διαπιστώνεται ότι η έλλειψη χρόνου από πλευράς εκπαιδευτικού και η ανάγκη κοινωνικής ενσωμάτωσης του δασκάλου στην τοπική κοινωνία οδηγούν στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα ολιγοθέσια σχολεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα φανούν χρήσιμα για την διερεύνηση τρόπων προώθησης και αξιοποίησης της γονεϊκής εμπλοκής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και θα οδηγήσουν ενδεχομένως στην επιπλέον λεπτομερή εξέταση και στην υλοποίηση ερευνών μεγαλύτερης κλίμακας με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121634_ΑΤΣΑΛΙΝΟΥ_ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.pdfΚύριο σώμα διπλωματικής1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.