Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/43225
Title: Ανάπτυξη Σχεδίου Τουριστικού Μάρκετινγκ Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς
Authors: Δουλαβέρης, Ανδρέας
metadata.dc.contributor.advisor: Αβραμόπουλος, Αβραάμ
Keywords: Τουρισμός;Τουριστικό προϊόν;Στρατηγική ανάλυση;Στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ;Εναλλακτικός τουρισμός
Issue Date: 29-Sep-2019
Abstract: Η ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού των τελευταίο αιώνα έχει αναγάγει την αγορά που απευθύνεται σε βιομηχανία που συνέχει διογκώνεται. Η οικονομική ανάπτυξη που απορρέει στους ταξιδιωτικούς προορισμούς οδήγησε σε φαινόμενα μιμητισμού και έντονου ανταγωνισμού. Η αύξηση της προσφοράς από δυνητικούς ή υπάρχοντας τουριστικούς προορισμούς επιβάλει την δημιουργία σαφέστατου σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ που θα αποσκοπεί στην βελτίωση και παράλληλα μεγέθυνσης του τουριστικού προϊόντος από τον εκάστοτε συμμετέχοντα στην τουριστική αγορά. Ο τουρισμός αποτελεί σημαντική θεματική για την ακαδημαϊκή βιβλιογραφία που έχει προσαρμόσει αντίστοιχα τις αρχές και την μεθοδολογία. Η θεωρητική προσέγγιση του τουρισμού είναι το πρώτο βήμα για την απόκτηση ολοκληρωμένης εικόνας για το φαινόμενο και τις ιδιαιτερότητές του. Μέσω αυτής, διαμορφώνεται ένα κατάλληλο και εμπεριστατωμένο σχέδιο ανάπτυξης τουριστικού μάρκετινγκ. Η παρούσα διπλωματική αποσκοπεί στην παρουσίαση κατ αρχάς της εικόνας και του τουριστικού προφίλ που επικρατεί στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς. Η μονόπλευρη εστίαση στον μαζικό τουρισμό των προηγούμενων δεκαετιών που επικρατούσε στην ελληνική επικράτεια τείνει στην επίσπευση της παρακμής των τουριστικών προορισμών της. Η συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι καθοριστική καθώς τα φαινόμενα του συγκεντρωτισμού και συρρίκνωσης της τουριστικής περιόδου χρήζουν την ανάγκη μεταβολής της υπάρχουσας φιλοσοφίας και συνάμα την δημιουργία νέων βάσεων και στόχων. Η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, της αγοράς και του ανταγωνισμού σε συνδυασμό με την SWOT analysis τεκμηριώνουν ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ για την Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς. Τα στοιχεία της ανάλυσης συνδυάζονται με την πρωτογενή έρευνα που μετέχουν επαγγελματίες του χώρου ώστε να αναδειχτούν χρήσιμα συμπεράσματα για την τουριστική πορεία της περιοχής καθώς και την ανάδειξη πιθανών τρόπων περαιτέρω ανάπτυξή της. Το σχέδιο τουριστικού μάρκετινγκ για την Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς αποτελεί οδηγό για την βελτίωση της τουριστικής προσφοράς και την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Επίσης, η διπλωματική παραθέτει προτάσεις που τονώνουν την βιωσιμότητά της και την μακροχρόνια ευημερία της.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
111098_ΔΟΥΛΑΒΕΡΗΣ_ΑΝΔΡΕΑΣ.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής2.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.