Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/42899
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΥ
Authors: ΔΡΙΤΣΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
metadata.dc.contributor.advisor: ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ , ΙΩΣΗΦ
Keywords: Βιωματική Μάθηση;Εκπαιδευτικές Συμμετοχικές Τεχνικές;Ενεργητική μάθηση;Μεθοδολογία;Εκπαίδευση;Τεχνολογικά Μαθήματα
Issue Date: 21-Sep-2019
Abstract: Σε αυτή τη εργασία γίνεται διερεύνηση των απόψεων των καθηγητών των Τεχνολογικών Μαθημάτων του Νομού Αχαΐας που αφορούν την αποτελεσματική χρηστικότητα των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στην εξάσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Η συγκεκριμένη διπλωματική μελέτη απαρτίζεται από το δύο μέρη το θεωρητικό και ερευνητικό. Στο αρχικό κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους προσδιορίζεται εννοιολογικά ο όρος Τεχνολογικά Μαθήματα και διευκρινίζεται η επί μέρους ορολογία των Τεχνολογικών Μαθημάτων που αντιστοιχούν σε τύπους σχολείων Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ. Αναφέρονται αναλυτικά τα Τεχνολογικά Μαθήματα που χαρακτηρίζονται ως πρώτης ανάθεσης σε ποικίλες ειδικότητες εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας έτσι την αναγκαιότητα διερεύνησης της αποτελεσματικής διδασκαλίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο αποσαφηνίζεται κατά το δυνατόν, η Βιωματική Συμμετοχική Μάθηση καθώς και οι βιωματικές μέθοδοι και τεχνικές στην εκπαίδευση. Αναλύονται τα θετικά σημεία, τα αρνητικά σημεία και τα Προαπαιτούμενα που προκύπτουν στο πλαίσιο υλοποίησής τους και επιπλέον αναφέρεται η σημαντικότητα της αξιοποίησης των εποπτικών μέσων καθώς και η σημασία του μαθησιακού χώρου στον οποίο λαμβάνει χώρα η όλη εκπαιδευτική διεργασία. Στο ερευνητικό μέρος, που βρίσκεται στο τρίτο κεφάλαιο της μελέτης αυτής, γίνεται περιγραφή της μεθοδολογίας που υιοθετήθηκε στην εμπειρική αυτή έρευνα αρχίζοντας με τα κριτήρια επιλογής και το σκοπό της. Στη συνέχεια γίνεται διατύπωση των ερευνητικών ερωτημάτων που «ψάχνουν» απαντήσεις για το αν η γνώση, η χρήση, οι δυσκολίες εφαρμογής και η απαραίτητη επιμόρφωση των διδασκόντων, στις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές εξαρτώνται από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών των Τεχνολογικών Μαθημάτων. Τα ερευνητικά ερωτήματα απαρτίζουν και τους άξονες επί των οποίων διεξάγεται η έρευνά μας. Επιδιώκοντας την τριγωνοποίηση, ως εξασφάλιση εγκυρότητας και αξιοπιστίας των ευρημάτων μας, εφαρμόζουμε ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους συλλογής των δεδομένων μας. Ομάδα– στόχος είναι οι εκπαιδευτικοί των Τεχνολογικών Μαθημάτων του Ν. Αχαΐας, και χρησιμοποιούμενα «εργαλεία» το ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη. Στο τέταρτο κεφάλαιο εμφανίζονται τα αποτελέσματα της έρευνας όπως ανέκυψαν μετά τη χρήση των «εργαλείων». Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα, η σύνδεση αποτελεσμάτων και ερευνητικών ερωτημάτων και επίσης διατυπώνονται προτάσεις για πρόσθετη έρευνα. Τα πορίσματα της συγκεκριμένης έρευνας έδειξαν ότι από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καθηγητών Τεχνολογικών Μαθημάτων, ο φορέας, τα χρόνια διδασκαλίας και ο τύπος του σχολείου που υπηρετούν, καθώς επίσης και η κατάλληλη ανάδειξη των γνωρισμάτων των εκπαιδευομένων τους συσχετίζονται με τις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές που γνωρίζουν και εφαρμόζουν στην «περιοχή» άσκησης του διδακτικού τους έργου. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η επιθυμία της επιμόρφωσης και της διαρκούς επικαιροποίησης γνώσεων, των καθηγητών Τεχνολογικών Μαθημάτων στις συμμετοχικές τεχνικές, είναι θετική και ανεξάρτητη από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121748_ΔΡΙΤΣΟΥ_ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.