Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/42889
Title: Επαγγελματική ανάπτυξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η περίπτωση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε μικρά νησιά του Αιγαίου.
Authors: Κωστίκος, Δημήτριος
metadata.dc.contributor.advisor: Μαγγόπουλος, Γιώργος
Keywords: Επαγγελματική ανάπτυξη;Professional development;Επιμόρφωση;Training;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult education;Εξ αποστάσεως εκπαίδευση;Distance learning;Καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνικές;Innovative training techniques
Issue Date: 21-Sep-2019
Abstract: Το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας αποτελεί έναν από τους βασικότερους άξονες ανάπτυξης και προόδου της κοινωνίας και των πολιτών. Οι σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας αλλά και η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη δημιουργούν την ανάγκη προσαρμογής σε ένα νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην οργάνωση και στην ορθή λειτουργία του, ενώ παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για την επαγγελματική ανάπτυξη και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών και του διδακτικού τους έργου. Στην παρούσα εργασία θα γίνει προσπάθεια να διερευνηθεί το πλαίσιο επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που ζουν σε απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, καθώς επίσης, θα διερευνηθούν οι τρόποι με τους οποίους θα μπορούσαν να επιμορφωθούν αποτελεσματικότερα, ώστε να γίνει αποδοτικότερο το διδακτικό τους έργο. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταγραφούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα μικρά νησιά του Αιγαίου σχετικά με την επιμόρφωση και την επαγγελματική ανάπτυξή τους και κατά πόσο επηρεάζονται από τον τόπο διαμονής τους. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της έρευνας υλοποιήθηκε ποσοτική έρευνα στους εκπαιδευτικούς των μικρών νησιών του Αιγαίου με την χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος συμβάλλει στην ανάπτυξη και την επικαιροποίηση των γνώσεών τους, αλλά δεν θεωρείται ως μέσο για την εξέλιξη της καριέρας τους, ενώ τα αποτελέσματα του δείγματος έδειξαν ότι δεν συνδέεται η επιμόρφωση με την επαγγελματική ανάπτυξη. Επίσης η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί που ζουν σε πολύ μικρές, πληθυσμιακά, περιοχές έχουν μεγαλύτερο έλλειμμα επιμόρφωσης και ότι το κόστος και η απόσταση αποτελούν εμπόδια για τη συμμετοχή τους σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τέλος, η έρευνα κρίνεται πρωτότυπη, καθώς δεν έχει γίνει αντίστοιχη έρευνα, η οποία να εστιάζει στις απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε μικρά νησιά του Αιγαίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104954_Διπλωματική_Κωστίκος Δημήτριος.pdfΔιπλωματική Εργασία2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.