Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/42570
Title: Επιμόρφωση των καθηγητών γαλλικής ως ξένης γλώσσας (FLE) στις Τ.Π.Ε.. Προσαρμογή στις ανάγκες τους.
Authors: Αβραμίδου, Σουζάνα
metadata.dc.contributor.advisor: Τσακνάκη, Ολυμπία
Keywords: Τ.Π.Ε. και TICE;καθηγητές Γαλλικών και enseignants du FLE;συνεχής επιμόρφωση και formation continue;επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. και formation aux TICE;εκπαιδευτικές ανάγκες και besoins éducatifs
Issue Date: 14-Sep-2019
Abstract: Ο τομέας της εκπαίδευσης είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη απαραίτητων δεξιοτήτων στους μελλοντικούς πολίτες ώστε αυτοί να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύχγρονης ψηφιακής κοινωνίας. Αυτή η αποστολή απαιτεί την αναδιοργάνωση του σχολείου και την αλλαγή των παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών. Η αρχική και η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση (Τ.Π.Ε.) διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ενσωμάτωση τους στο σχολείο, διότι συμβάλλει στην εξέλιξη των παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών και στην επαγγελματική τους εξέλιξη. Ωστόσο, η χρήση των Τ.Π.Ε. φαίνεται περιορισμένη και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν εξελιχθεί ελάχιστα παρά την συμμετοχή τους σε προγράμματα επιμόρφωσης στην χρήση των νέων τεχνολογιών. Το αντικείμενο αυτής της έρευνας είναι να βρει και να εξετάσει προσεγγίσεις που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε., εστιάζοντας στους καθηγητές της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας (FLE) στην Ελλάδα. Βάσει των αποτελεσμάτων της, ελπίζουμε να προσφέρουμε προτάσεις συμβάλλοντας στην βελτίωση του τομέα της επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες. Για τους σκοπούς της έρευνάς μας, διεξήχθησαν δύο έρευνες, μία ποιοτική και μία ποσοτική. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ενός πρότζεκτ που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της ποιοτικής έρευνας, η οποία απαρτίζεται και από δύο δομημένες συνεντεύξεις,καθώς και με τη βοήθεια ενός διαδικτυακού ερωτηματολογίου στο πλαίσιο της ποσοτικής έρευνας. Αρχικά, τα αποτελέσματά της έρευνας δείχνουν ότι παρά την συμμετοχή των καθηγητών της Γαλλικής στην Ελλάδα σε προγράμματα επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε., η χρήση τους παραμένει ισχνή λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί όπως η έλλειψη εκπαιδευτικού χρόνου και η έλλειψη ψηφιακής υλικοτεχνικής υποδομής. Επιπλέον, ένα μέρος των εκπαιδευτικών είναι ήδη εξοικειωμένο με το περιεχόμενο του προγράμματος επιμόρφωσης. Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν λίγες νέες γνώσεις. Τέλος, τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν ότι μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών δεν συμμετέχει σε προγράμματα επιμόρφωσης λόγω έλλειψης χρόνου, απουσίας ενημέρωσης σχετικά με την διεξαγωγή των επιμορφώσεων και του υψηλού κόστους συμμετοχής τους. Κατά συνέπεια, πρέπει να ληφθούν μέτρα για την βελτίωση των επιμορφώσεων στις Τ.Π.Ε. ώστε να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, καθώς και για την διασφάλιση της εισαγωγής της τεχνολογίας στις παιδαγωγικές τους πρακτικές.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121506_Avramidou_Souzana.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.23 MBAdobe PDFView/Open
LireCouleur.pdfΣυνοδευτικό υλικό-1 (Παράρτημα C)910.33 kBAdobe PDFView/Open
Χρήση της λίστας εργαλείων.pdfΣυνοδευτικό υλικό-2 (Παράρτημα C)322.18 kBAdobe PDFView/Open
Τεχνολογικά Εργαλεία και Ιστοσελίδες-1.pdfΣυνοδευτικό υλικό-3 (Παράρτημα C)385.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.