Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/42550
Title: Η αξιοποίηση της τέχνης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Το παράδειγμα της Κβαντικής Ατομικής Θεωρίας
Authors: Δρόλαπας, Ανάργυρος
metadata.dc.contributor.advisor: Καλογρίδη , Σοφία
Keywords: Μετασχηματισμός Δυσλειτουργικών Αντιλήψεων;Φυσικές Επιστήμες;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Δομή της ύλης;Ατομική θεωρία
Issue Date: 22-Sep-2019
Abstract: Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας για το Μ.Π.Σ. του Ε.Α.Π. «Επιστήμες της Αγωγής». Στόχος της εργασίας είναι να επιχειρήσει να εφαρμόσει τη μέθοδο «Μετασχηματισμός των Δυσλειτουργικών Αντιλήψεων», μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης, για μια θεματολογία που σπάνια συναντάμε στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η εφαρμογή της μεθόδου αυτής για τη διδασκαλία θεματολογίας των Φυσικών Επιστημών, με βάση τη βιβλιογραφική έρευνα, δεν έχει δοκιμαστεί διεξοδικά σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, οπότε στην παρούσα εργασία διερευνάται το ενδεχόμενο να μπορεί να αξιοποιηθεί η Μ.Δ.Α. επιτυχώς. Η θεματική των Φ.Ε. που επελέγη για την παρέμβαση περιλαμβάνει: τη δομή της ύλης, σε επίπεδο κατανόησης της μικροσκοπικής δομής Στερεού, Υγρού, Αερίου, αλλά και τη δομή του ατόμου. Η Μ.Δ.Α. όταν εφαρμόζεται στην πράξη χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές αλληλεπίδρασης των εκπαιδευομένων με το εκάστοτε θέμα. Στην παρούσα διπλωματική επιλέχθηκε κυρίως η εκπαίδευση μέσα από την τέχνη και η ιδεοθύελλα. Μια επιλογή τεχνικών που και αυτή δεν έχει διερευνηθεί πολύ στην εκπαίδευση των ενηλίκων. Η χρήση της εκπαίδευσης μέσα από την τέχνη προκειμένου να προσεγγιστεί μια θεματικής της Σύγχρονης Φυσικής επιλέχθηκε ως αναφορά στην επίδραση της επιστήμης στην τέχνη και το αντίστροφο. Η έρευνα-δράση πραγματοποιήθηκε το 2019 στο Σ.Δ.Ε Καλλιθέας με τη συμμετοχή 15 εκπαιδευομένων του Α’ κύκλου σπουδών και είχε διάρκεια δύο δίωρες συναντήσεις. Η υλοποίηση της ακολούθησε μια σπειροειδή διαδικασία μιας έρευνας δράσης, όπου τελικά κατέληξε σε πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα, αφήνοντας πολλές ελπίδες να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος συστηματικά στο μέλλον και για τις θετικές επιστήμες.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Drolapas_ΔΕ_FinalprintNT.pdfΔιπλωματική Εργασία Δρόλαπα Ανάργυρου1.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons