Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/42171
Title: Η ένταξη των σοβαρών παιχνιδιών στη διδασκαλία/ μάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στην τάξη της δημόσιας εκπαίδευσης: Προκλήσεις και προοπτικές
Authors: Δελλαπόρτα, Αντωνία
metadata.dc.contributor.advisor: Πανταζή, Βασιλική
Keywords: jeux sérieux, ludification, apprentissage extrascolaire, autoévaluation, autonomie, participation active;σοβαρά παιχνίδια, παιχνιδοποίηση, εξωσχολική μάθηση, αυτοαξιολόγηση, αυτόνομη μάθηση, ενεργή συμμετοχή
Issue Date: 14-Sep-2019
Abstract: Σήμερα, η ψηφιακή επανάσταση έχει επηρεάσει τις ζωές των νέων. Τα βιντεοπαιχνίδια γοητεύουν τα παιδιά, τα συναρπάζουν, διαμορφώνουν την κουλτούρα τους και ελκύουν το ενδιαφέρον τους. Τα βιντεοπαιχνίδια είναι πολύ δημοφιλή στους νέους και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Αυτή η προτίμηση βασίζεται στην αλληλεπίδραση, τον ανταγωνισμό, την άμεση ανταμοιβή, την ευχαρίστηση και τα κίνητρα. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, τα παιδιά αποκτούν άτυπα αξίες, γνώσεις και γνωστικές δεξιότητες. Αυτή η πραγματικότητα, που τονίζεται από το γεγονός ότι η επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει την ύπαρξη στενής σχέσης μεταξύ νόησης και βιντεοπαιχνιδιών, μας οδηγεί να εξετάσουμε τη χρησιμότητα των σοβαρών παιχνιδιών στη διδασκαλία / εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. Τα τελευταία χρόνια έχουν ενσωματωθεί νέες έννοιες στην τάξη. Ως παιδαγωγική στρατηγική, η παιχνιδοποίηση είναι σχετικά νέα αλλά χρησιμοποιείται ήδη σε διάφορους τομείς. Ενσωματωμένη με την εκπαίδευση, θα μπορούσε να αυξήσει τις επιδόσεις, να προωθήσει τη μάθηση και να βελτιώσει τη στάση των μαθητών απέναντι στις ξένες γλώσσες. Σε αυτό το πλαίσιο, θέλουμε να επισημάνουμε την αποτελεσματικότητα της χρήσης σοβαρών παιγνίων για τη διδασκαλία των γαλλικών σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Αυτή η εργασία έχει δύο μέρη: ένα θεωρητικό μέρος και ένα πρακτικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος, πραγματοποιήσαμε μια βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με την εφαρμογή της παιχνιδοποίησης στην τάξη. Συγκεκριμένα, εξετάσαμε το ενδιαφέρον των διαφόρων εκπαιδευτικών συστημάτων για τη χρήση σοβαρών παιγνίων στην τάξη για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Επιπλέον, μελετήσαμε το ενδιαφέρον της ένταξης των σοβαρών παιγνίων στο δημόσιο σχολείο. Αυτή η εργασία παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνάς μας και τα προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση των σοβαρών παιγνίων σε ένα μαθησιακό περιβάλλον. Στο πρακτικό μέρος πραγματοποιήσαμε μια μελέτη πεδίου. Συγκεκριμένα, προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε τη παιχνιδοποίηση στη πραγματικότητα του ελληνικού δημόσιου σχολείου ως συμπλήρωμα της παραδοσιακής διδασκαλίας, προκειμένου να εξετάσουμε την αξία της εφαρμογής αυτής της νέας ιδέας στην πράξη. Για το σκοπό αυτό δημιουργήσαμε δύο παιχνίδια ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής. Το πρώτο είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι που μιμείται την εκπομπή "Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος", ενώ ο δεύτερος είναι μια εφαρμογή Android. Εφαρμόσαμε αυτά τα παιχνίδια στην τάξη. Παρατηρήσαμε το αντίκτυπο που είχαν στους μαθητές και αναλύσαμε τα ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από αυτούς. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ θετικά. Το τελευταίο μέρος καταλήγει στο συμπέρασμα και προσδιορίζει τα ζητήματα που αξίζουν περαιτέρω διερεύνηση, καθώς και συμβουλές για τον τρόπο εφαρμογής της παιχνιδοποίησης στην τάξη.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
110456_ΔΕΛΛΑΠΟΡΤΑ_ΑΝΤΩΝΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.