Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41989
Title: Εξερευνώντας τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της Διοίκησης μέσω στόχων στην ικανοποίηση των εργαζομένων
Authors: Γιακουμέλου, Νίκη
metadata.dc.contributor.advisor: Αργυροπούλου, Μαρία
Keywords: employee satisfaction;management by objectives;MBO;public sector;IAPR;ικανοποίηση των εργαζομένων;Διοίκηση μέσω Στόχων;δημόσιος τομέας;ΑΑΔΕ
Issue Date: 7-Sep-2019
Abstract: Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει τις επιπτώσεις της εφαρμογής της Διοίκησης μέσω Στόχων στην ικανοποίηση των εργαζομένων. Το αντικείμενο της παρούσας μελέτης επικεντρώνεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων (ΑΑΔΕ), μια ελληνική δημόσια αρχή και εξετάζει τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της Διοίκησης μέσω Στόχων ως εργαλείο αξιολόγησης στην ικανοποίηση των εργαζομένων. Η μελέτη αυτή χρησιμοποίησε πρωτογενή έρευνα για να διερευνήσει το επίπεδο ικανοποίησης των εργαζομένων στο IAPR, όταν εφαρμόζονται τεχνικές της Διοίκησης μέσω Στόχων. Μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας επέτρεψε τον προσδιορισμό των βασικών παραγόντων που μελετήθηκαν από άλλους ερευνητές, οδηγώντας στη δημιουργία ερωτηματολογίων τα οποία μοιράστηκαν κυρίως μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και μερικών από αυτά χειρόγραφα, στους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ. Η μελέτη ξεκίνησε με 151 συμμετέχοντες και ολοκληρώθηκε από 143 ερωτηθέντες. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και η σχέση τους με την ικανοποίηση των εργαζομένων όταν εφαρμόζονται τεχνικές της Διοίκησης μέσω Στόχων είναι ένα βασικό θέμα εξέτασης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά δεν επηρεάζουν πραγματικά το επίπεδο ικανοποίησης των εργαζομένων, δημιουργώντας την εντύπωση ότι υπάρχει γενική αίσθηση των εργαζομένων ως προς την ικανοποίηση. Επιπλέον, τα μέτρα Διοίκησης μέσω Στόχων που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα φαίνεται να επηρεάζουν τους εργαζομένους στην ίδια έκταση ανεξάρτητα από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. Όσον αφορά τα μέτρα Διοίκησης μέσω Στόχων που σχετίζονται με την εργασία, φαίνεται να επηρεάζουν τους εργαζομένους στην ίδια έκταση ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία και το χρόνο υπηρεσίας, αλλά όχι ανεξάρτητα από την εκπαίδευση, όπου τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι οι εργαζόμενοι αντιδρούν διαφορετικά στα μέτρα Διοίκησης μέσω Στόχων που σχετίζονται με την εργασία ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης τους. Το σημαντικότερο μέρος αυτής της έρευνας είναι να εξετάσει πώς οι τεχνικές της Διοίκησης μέσω Στόχων που εφαρμόζονται από την ΑΑΔΕ επηρεάζουν την ικανοποίηση των εργαζομένων καθώς και προσδιορίσει το βαθμό επιρροής τους. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι τόσο τα μέτρα Διοίκησης μέσω Στόχων που σχετίζονται με την εργασία όσο και τα μέτρα που σχετίζονται με τον ανθρώπινο παράγοντα τα οποία συνιστούν τις τεχνικές τεχνικές Διοίκησης μέσω Στόχων που εφαρμόζονται από την ΑΑΔΕ, επηρεάζουν την ικανοποίηση των εργαζομένων και είναι στατιστικά σημαντικά
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
124016_GIAKOUMELOU_NIKI.pdfExploring the effects of the implementation of MBO on employee satisfaction2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.