Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/41967
Title: Η επίδραση της διεπιφάνειας και του διαδραστικού σχεδιασμού στη δημιουργία εύχρηστων συστημάτων για αρχάριους χρήστες
Authors: Γάτσου, Χρυσούλα
metadata.dc.contributor.advisor: Ζευγώλης, Δημήτριος
Keywords: Διεπιφάνεια;Διαδραστικός σχεδιασμός;Αρχάριος χρήστης;Ευχρηστία;Συμμετοχικός σχεδιασμός;Γεννεσιουργοί μέθοδοι
Issue Date: 2013
Abstract: Οι καθημερινές τεχνολογίες προορίζονται να χρησιμοποιηθούν από τον καθένα, χωρίς συγκεκριμένη κατάρτιση και με ελάχιστες οδηγίες. Η έρευνα που παρουσιάζεται σε αυτή τη διατριβή είναι το αποτέλεσμα τριών διαδοχικών μελετών που έχουν διεξαχθεί για να εξετάσουν την επίδραση της διεπιφάνειας στη συμπεριφορά του αρχάριου χρήστη κατά την αλληλεπίδρασή του με διαδραστικά συστήματα. Η πρώτη μελέτη πραγματοποιήθηκε με 12 ημιδομημένες συνεντεύξεις, παρατηρήσεις, και ένα ερωτηματολόγιο με εικόνες. Τα συμπεράσματα από τη μελέτη πεδίου έδωσαν έμφαση στο γεγονός ότι χρειάζεται περισσότερη εμβάθυνση για την εκμαίευση των απαιτήσεων του χρήστη. Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης, διατυπώθηκε μια σειρά από συστάσεις για τον σχεδιασμό και την επιλογή των γραφικών από τους σχεδιαστές που αφορούσε το συγκεκριμένο κοινό. Η δεύτερη μελέτη βασίστηκε στην πρώτη για να διερευνήσει και να εκμαιεύσει ακόμη περισσότερα στοιχεία των αρχαρίων χρηστών με την ενεργό συμμετοχή τους σε συγκεκριμένο πλαίσιο. Μέσω του συμμετοχικού σχεδιασμού και των γενεσιουργών μεθόδων, η μελέτη διερεύνησε τα νοητικά μοντέλα αρχαρίων χρηστών και τις δημιουργικές τους ιδέες με ερευνητικά εργαλεία μια συνεδρία ταξινόμησης καρτών και μια δημιουργική συνεδρία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συμμετοχή των χρηστών διευκόλυνε την παραγωγή, αλλά και την μεταφορά της γνώσης. Η τελική μελέτη, η οποία βασίσθηκε στις δυο προηγούμενες, εξετάζει μέσω της δημιουργίας και της αξιολόγησης τριών πρωτοτύπων την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και την ικανοποίηση του χρήστη. Στο ένα από τα πρωτότυπα συνέβαλαν ουσιαστικά οι ίδιοι οι χρήστες. Κατά την αξιολόγηση ευχρηστίας καταγράφηκαν η συμπεριφορά και τα συναισθήματα των χρηστών τη στιγμή της αλληλεπίδρασης. Οι συστάσεις που προέκυψαν μετά την αξιολόγηση μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους σχεδιαστές ως εργαλεία. Τα ευρήματα της μελέτης ενίσχυσαν την ιδέα ότι η σχεδιαστική προσέγγιση και η ενεργή συμμετοχή του χρήστη συμβάλλουν στην αποτελεσματική αλληλεπίδραση του αρχάριου χρήστη με τα συστήματα. Βρέθηκε επίσης ότι η χρήση δημιουργικών μεθόδων με συμμέτοχο τον τελικό χρήστη αυξάνει το επίπεδο της ενσυναίσθησης του σχεδιαστή προς τον χρήστη. Στην παρούσα διατριβή παρουσιάσαμε το αποτέλεσμα τριών διαδοχικών μελετών που παρέχουν από κοινού μια βαθειά γνώση: (1) των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αρχάριοι χρήστες κατά την αλληλεπίδρασή τους με τα διαδραστικά συστήματα (2)των μεθόδων που απαιτούνται για την ακριβή εκμαίευση των απαιτήσεων του αρχάριου χρήστη και (3) μιας σχεδιαστικής προσέγγισης για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αλληλεπίδρασης του αρχάριου χρήστη με τα διαδραστικά συστήματα.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
metadata.dc.description.uri: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/38134
Appears in Collections:Διδακτορικές διατριβές Σ.Ε.Τ.

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons