Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40875
Title: Οι αντιλήψεις και θέσεις των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών για την υποδοχή και υποστήριξή τους στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο ρόλος της Συμβουλευτικής Καθοδήγης/Mentoring
Authors: Βακάλογλου, Ελπίδα
Advisor: Λαζαράκου, Ελισάβετ
Keywords: συμβουλευτική καθοδήγηση;εκπαιδευτικοί;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;υποδοχή;υποστήριξη
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει την έρευνα που ιχνηλατεί τις θέσεις και τις αντιλήψεις των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την συμβουλευτική καθοδήγηση/mentoring και την υποστήριξη που προσδοκούσαν οι ίδιοι να λάβουν αλλά δεν έλαβαν ή έχουν ήδη λάβει κατά το πρώτο έτος της υπηρεσίας τους στη σχολική μονάδα από τους πιο πεπειραμένους συναδέλφους τους σε ένα πιο άτυπο πρόγραμμα mentoring ή σε ένα πιο θεσμοθετημένο πρόγραμμα. Υιοθετείται, μάλιστα, η ποιοτική ερευνητική μεθοδολογική προσέγγιση μέσω συνεντεύξεων. Παράλληλα, η σημασία και η αναγκαιότητα της παρούσας έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι η έρευνα απευθύνεται τόσο σε έξι εκπαιδευτικούς που έχουν λάβει συμβουλευτική καθοδήγηση/mentoring όσο και σε έξι εκπαιδευτικούς που δεν έχουν λάβει ενώ υφίσταται ένδεια ερευνών αναφορικά με τη συμβουλευτική καθοδήγηση/mentoring στους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δυστυχώς, όπως προέκυψε από την έρευνα, δεν έχει εφαρμοστεί κάποιο επίσημο πρόγραμμα συμβουλευτικής καθοδήγησης/mentoring, οπότε οι συμμετέχοντες στην έρευνα εκπαιδευτικοί αναφέρουν τις εμπειρίες τους από την άτυπη συμβουλευτική καθοδήγησης/mentoring που έλαβαν από τους συναδέλφους τους. Αναδεικνύεται, ωστόσο, η αναγκαιότητα εφαρμογής του θεσμού της συμβουλευτικής καθοδήγησης/mentoring στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ελάχιστα συγκριτικά με τα πραγματικά οφέλη του θεσμού. Οι θεωρίες, λοιπόν, σχετικά με τον ρόλο και τα χαρακτηριστικά του μέντορα, τα μοντέλα και τους τύπους της συμβουλευτικής καθοδήγησης/mentoring, τα οφέλη που προκύπτουν από τη μεντορική σχέση τόσο για τον καθοδηγούμενο/mentee όσο για τον μέντορα και τη σχολική μονάδα αλλά και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν στο πλαίσιο αυτής της σχέσης, καθώς και η προστασία που παρέχεται στον νεοεισερχόμενο εκπαιδευτικό μεσω της συμβουλευτικής καθοδήγησης/mentoring παρουσιάζονται στο πρώτο μέρος της εργασίας. Στο δεύτερο μέρος, μάλιστα, παρουσιάζεται η μεθοδολογική προσέγγιση της έρευνας, τα αποτελέσματα αυτής, η συζήτηση όπου γίνεται γόνιμη επεξεργασία των αποτελεσμάτων, τα συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία_Βακάλογλου Ελπίδα.pdfΚυρίως Σώμα Διπλωματικής3.04 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons