Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40874
Title: Εφαρμογή και αξιολόγηση του μοντέλου της αντεστραμμένης τάξης μέσα από μία έρευνα δράσης στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαμοργών σε Προγραμματιστικο Περιβάλλον
Authors: Μπέκος, Ευάγγελος
Advisor: Μανούσου, Ευαγγελία
Keywords: Εξ Αποστάσεων Εκπαίδευση;Μοντέλο Μεικτής Μάθησης;Αντεστραμμένη Τάξη;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον;Έρευνα Δράσης;Distance Learning;Blended Learning;Flipped Classroom;Secondary Education;K12;Ανεστραμμένη Τάξη
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η σημερινή εποχή αλλάζει τα βασικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης. Οι ειδκοί της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και γενικότερα όλοι οι συντελεστές της εκπαίδευσης καλούνται να μετασχηματίσουν τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας σε μια κοινωνία που απαιτείται να σταματήσεις να μαθαίνεις αλλά να μάθεις πώς να μαθαίνεις. Με την διάχυση της τεχνολογίας της πληροφορικής και των επικοινωνιών και με την πληθώρα των εκπαιδευτικών πόρων που υπάρχουν διάσπαρτοι ο εκπαιδευτικός καλείται να αλλάξει ρόλο. Στο πλαίσιο αυτό μία διαδεδομένη λύση είναι το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης. Το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης, αποτελεί μία κατηγορία των μορφών μεικτής μάθησης και στηρίζεται στην αναστροφή της παραδοσιακής εκπαιδευτικής διαδικασίας περιλαμβάνοντας την παράδοση του μαθήματος με χρήση Τ.Π.Ε. και κυρίως βιντεομαθημάτων από το σπίτι και την περαιτέρω εμπέδωση των διδακτικών στόχων στην αίθουσα με χρήση μεθόδων ενεργητικής μάθησης. Με τον τρόπο αυτό η βιβλιογραφία δείχνει ότι εξοικονομείται χρόνος μέσα στην τάξη, δίνοντας περιθώρια για εξατομικευμένη μάθηση, ενώ οι μαθητές είναι περισσότερο ενεργοί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή και αξιολόγηση του μοντέλου της αντεστραμμένης τάξης μέσα από τη διερεύνηση των στάσεων και απόψεων των μαθητών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Υλοποιήθηκε μία έρευνα δράσης σε 20 μαθητές της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου σε ένα μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Τα αποτελέσματα της εργασίας δείχνουν ότι οι μαθητές έχουν θετική στάση σε ότι αφορά την υιοθέτηση της μεθόδου. Η θετική στάση τους αυξάνεται σημαντικά σε κάθε επόμενο στάδιο εφαρμογής της μεθοδου. Προκύπτει επίσης ότι σημαντικοί παράγοντες στην επιτυχία της είναι η παρασκευή του διδακτικού υλικού από τον ίδιο τον διδάσκοντα με βασικό άξονα την αμεσότητα και φυσικότητα, όπως ακριβώς και σε ένα παραδοσιακό μάθημα, ενώ εξίσου σημαντικό ρόλο έχει το συνοδευτικό υλικό που πρέπει να είναι δομημένο στα πρότυπα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αυτά συμπίπτουν με τα ερευνητικά δεδομένα από τον υπόλοιπο κόσμο και τον ελληνικό χώρο. Η έρευνα κλείνει με προτάσεις για μελλοντική έρευνα σε μεγαλύτερη διάρκεια και με μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων για την επιβεβαίωση των ευρημάτων.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μπέκος_Τελική.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.27 MBRDF XMLView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons