Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40708
Title: Η ενσωμάτωση της τεχνης στην τάξη της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας στο επίπεδο Α1. Ο αντίκτυπος της στα κίνητρα και την επίδοση των μαθητών
Authors: Κασσελούρη, Ιωάννα
metadata.dc.contributor.advisor: Παπαδοπούλου, Ελένη
Keywords: art et éducation;motivation;performance;méthode ethnographique;observation;τέχνη και εκπαίδευση;κίνητρο;επίδοση;εθνογραφική μέθοδος;παρατήρηση
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Σήμερα οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί διερωτώνται για τις διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να προσελκύσουν την προσοχή των μαθητών τους και παράλληλα να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, η μελέτη αυτή επικεντρώνεται στα κίνητρα των μαθητών μίας τάξης Γαλλικών μέσα από μαθήματα που βασίζονται στις διάφορες μορφές τέχνης (ζωγραφική, μουσική, σινεμά). Στην αρχή αυτής της εργασίας θα αναφερθούμε στο θεωρητικό πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα στα παιδαγωγικά ρεύματα που επηρέασαν τη διδακτική των γλωσσών. Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε τις διαφορετικές μορφές τέχνης και πώς αυτές μπορούν να ενσωματωθούν στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένη γλώσσα. Η έρευνα αφορά μια τάξη ενός κέντρου ξένων γλωσσών, που αποτελείται από επτά μαθητές επιπέδου Α1, ηλικίας 11 έως 12 ετών. Για την συλλογή στοιχείων εφαρμόσαμε την εθνογραφική μέθοδο, σύμφωνα με την οποία καταγράψαμε όσα παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια τριών διδακτικών ωρών. Οι δραστηριότητες του πρώτου μαθήματος βασίζονται στη ζωγραφική, εκείνες του δεύτερου μαθήματος στη ζωγραφική και τη μουσική και εκείνες του τρίτου μαθήματος σε μια ταινία μικρού μήκους. Στο τέλος κάθε μαθήματος δόθηκαν ερωτηματολόγια στους μαθητές. Μια συνέντευξη πραγματοποιήθηκε επίσης με την καθηγήτρια τους. Μέσα από τα αποτελέσματα που προκύπτουν με την εθνογραφική μέθοδο, προσπαθούμε να εξηγήσουμε τον αντίκτυπο της τέχνης στο κίνητρο και τις επιδόσεις των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τις επιδόσεις, εξετάζουμε την εξέλιξη της προφορικής επάρκειας καθώς και της γραπτής, τόσο σε λεξιλογικό όσο και γραμματικό επίπεδο.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΣΣΕΛΟΥΡΗ-101281.pdfΔιπλωματική εργασία1.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.