Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40652
Title: Η εξέλιξη της ειδικής φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες.
Authors: Γιόσμου, Σωτήριος
Advisor: Αλμπανίδης , Ευάγγελος
Keywords: νομοθεσία legislation;προγράμματα programs;στελέχωση staff;ειδική φυσική αγωγή special physical education;παράγοντες factors;ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες special educational needs
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Στην παρούσα μελέτη αφού παρουσιάζονται οι ορισμοί που αφορούν στην ειδική αγωγή, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, οι πηγές της μελέτης, η πορεία της ειδικής αγωγής γενικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό και ο βαθμός επιρροής των διεθνών αντιλήψεων και των εννοιολογικών προσεγγίσεων για την αναπηρία εξετάζονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην ειδική φυσική αγωγή από το 1937 έως και το 2008. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια ουσιαστικότερης μελέτης για τη διαπίστωση της πορείας της νομοθεσίας για το ζήτημα της ειδικής φυσικής αγωγής δεδομένων των συνθηκών που επικρατούσαν στην ελληνική κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της εκάστοτε εποχής. Το ίδιο συμβαίνει και για τα προγράμματα φυσικής αγωγής που αφορούν στην ειδική αγωγή και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στελεχών στη διαδικασία της φοίτησης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα της γυμναστικής. Στη συνέχεια ακολουθούν τα συμπεράσματα που διασαφηνίζουν όλους εκείνους τους παράγοντες που διαδραμάτισαν καίριο και ουσιαστικό ρόλο στην πορεία της ειδικής φυσικής αγωγής. Από τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας, οι κοινωνικές αντιλήψεις, η αδράνεια του κράτους και η επιρροή του ιατρικού μοντέλου για την αναπηρία λειτούργησαν καταλυτικά στην εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Από την άλλη πλευρά οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και οι πεποιθήσεις τους σε βάθος δεκαετιών, η εκπαίδευση που αυτοί λαμβάνουν κατά τον εκπαιδευτικό τους βίο και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που αποτελούν πολύτιμα εργαλεία στο διδακτικό τους έργο είναι μερικοί από τους παράγοντες ακολούθησαν αντίθετη κατεύθυνση από την προαναφερθείσα δηλαδή συνέβαλαν στην προώθηση των εκπαιδευτικών πρακτικών. Στο τέλος κατατίθενται προτάσεις για μελλοντικούς ερευνητές.
Rights Creative Commons: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΣΚ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ask63_ergasia_501403.1 (1).zipΚυρίως σώμα διπλωματικής188.59 kBMicrosoft Word XMLView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons